Jul 26, 2005

Mosselen en zo

Afgelopen zondag zouden San en ik mosselen eten. Aangezien ik zaterdagochtend redelijk bijtijds naar Marja in Grootebroek vertrok deed San de boodschappen alleen. Na een gezellige dag in Grootebroek werd ik tot mijn lichtelijke ergernis voor tien uur uit mijn bed gebeld (mijn eerste dag echte vakantie) Tijd om op de koffie te gaan in Emst. Zucht. Oke dan, ben nu wakker. Gelukkig was het wel lekker weer en kon er lekker even in de tuin gehangen worden. Ook een heerlijk relaxed vakantie gevoel.

Eerst nog even naar huis gegaan om naar de grote prijs van Hockenheim te kijken. Kimi Raikonnen stond weer eens vooraan. Ontzettend balen, maar zolang Alonso gewoon tweede wordt kan niets hem het kampioenschap meer afnemen. Nieuw was dat Doornbos zijn debuut zou maken in de Formule 1. Eindelijk een keer in een echte race. Volgens mij is het een echte vuurdoop geweest. Alles wat zo’n beetje fout kon gaan is ook wel fout gegaan, maar hij heeft hem uitgereden. Albers doet het steeds beter, hij eindigde zelfs als 13e deze keer. Heel goed. Zoals wel vaker viel Raikonnen vanuit koppositie weer uit. Toch opvallend dat ze het altijd bad luck noemen. Als ik niet eens begin met het feit dat ware kampioenen geluk afdwingen, wie zegt niet dat hij iets fout doet? Montoya heeft veel miner problemen met de auto. Die pusht ook veel minder, maar finished meestal wel. En dat is al meer dan dat Raikonnen kan zeggen. Olav Moll en consorten moeten hun ogen openen. Die Raikonnen iswel heel goed, maar zijn auto laat hem vaker in de steek dan dat de Minardi doet…. Dus laat het hem ook eens naar zijn eigen rijlstijl kijken (zo, de nitzwits heeft gesproken). Het blijft ook geweldig te zien hoe blij Alonso na iedere overwinning is. Met beide handen los rijden om zes vingers aan het publiek te kunnen laten zien en rondspringen op het podium...Heerlijk die blijdschap!

De binnenkomst van de Tour de France bij San gekeken. Na de binnenkomst zijn we aan het eten begonnen. Het was maar goed dat San de mosselen dik had ingepakt, want daar kwam toch een lucht vanaf… Tegen beter weten in toch de verpakking opengetrokken. We gingen bijna tegen te vloer. Wat een lucht!! Alle mosselen waren ook al open. Er was maar en oplossing; direct de prullenbak in! Na het wegslikken van de teleurstelling maar snel even wat hapjes gemaakt en daarna richting de ijsshop gegaan. Gelukkig hadden ze wel al mijn favo smaken, anders was het wel een heel verdrietige avond geweest.

Maandag heerlijk geluierd. Even over de markt gelopen om weer wat mosselen te halen. We zouden vanavond namelijk poging twee doen. Ik ben blij te kunnen melden dat poging twee helemaal geslaagd is. Ze waren helemaal goed. We hebben er (op 2 kg) maar vier weg hoeven doen omdat ze niet sloten en tijdens het eten maar twee omdat die niet open waren gegaan. Wat een heerlijkheid. Het was al die moeite wel weer waard. Heerlijk hapje.

Verder weinig te vertellen, moet straks even wat wassen gaan draaien en even opruimen. Morgen even inpakken en dan op tijd het bedje in omdat donderdag het vliegtuig veel te vroeg vertrekt….brrrrr…. misschien nog tot morgen en anders tot na Oslo, met veel Oslo verhalen! (heel misschien nog ff tussendoor met de laatste updates van de belevenissen….
Salut!

No comments: