Jul 13, 2005

Van Hosannna naar grote frustratie.....

Zo. Ik heb weinig over het weekend te vertellen. Qua wielrennen was het een topweekend voor de Nederlandse ploeg van de Rabobank. Twee keer een zege en de bolletjestrui. Na dekker en Kronen, nu Rasmussen. De formule een opstelling hadden Anna en ik goed, maar dat was dan ook wel het spectaculairste van het F1 weekend. Maar toen kwam de maandag. Maandag was de dag dat ik mijn hypotheek zou gaan regelen. Niet dus. Mijn intentieverklaring was opeens niet goed en ik kon geen hypotheek krijgen. Daarnaast liep hij allemaal heel onvoordelige dingen na te rekenen. Ik moest zelf met het idee komen van Axa (en niet Nationale Nederlanden, die wel 15 euro per maand goedkoper is, maar waar ik zelf 5000 moet inleggen en dus niet meer terugkrijg) Wat een eikel in een keer. Dus toch maar even het Postbankmannetje van mijn collega checken. Ondertussen half in tranen mijn baas gebeld. Gisteren bleek dat P&O niet aan wat creatief boekhouden wil doen. Aangeven dat ze de intensie hebben mij een vast contract te geven terwijl het volgende contract een eenjarig contract is met uitzicht op vast. Gelukkig heb ik een schat van een baas en een goed waarnemend instituutshoofd en die hebben het handig aangepakt. De intentieverklaring kan getekend worden, want ze hebben de intentie mij een vast contract aan te bieden (per 1 februari). Dus ik krijg per 1 februari een vast contract aangeboden (als alles goed gaat) en niet een 1 jarig met uitzicht op vast. Heeft P&O zich in de vinger gesneden? Nu nog even afwachten of ze daadwerkelijk de werkgeversverklaring inclusief intentieverklaring tekenen…

Dan terug naar het nieuws van de dag van gisteren.
1. Prins Albert is de nieuwe koning van Monaco.
2. Mohammed B. heeft toch gesproken. Als ik hem zo hoor is het misschien toch maar goed dat er geen doodsstraf is. Wat een eikel. Ik hoop dat ie levenslang krijgt, heel oud wordt en elke dag, 8 uur per dag een of andere kloteklus moet doen. Punaises inpakken of zo… Enorme eikel. Het was niet om Van Gogh, maar om het feit dat ie Allah gekwetst heeft. Daarom moest ie dood. Tuurlijk. Alsof een Moslim nooit iets doet wat tegen de worden van Allah in gaat. Op die manier zouden er weinig moslims meer rondlopen…
3. en als we het dan toch over extremisten hebben (toch iets preciezer dan het hebben over moslims; een “gewone” moslim is ten slotte hetzelfde als een gewone Christen), het heeft er alle schijn van dat er toch sprake is van zelfdoding bij de aanslagen in Londen. Het dodenaantal loopt daar nog steeds op. Toch raar dat de wereld zo snel weer verder gaat. Aan de andere kant gelukkig. Het is alleen erg voor de achterblijvers om te zien dat zelfs na zoiets de wereld gewoon doordraait. Daarom een extra reden om donderdag netjes twee minuten stil te zijn.

Zen dan om af te sluiten; nog wat sport. Wat een vervelende samenloop dat ik nou juist tijdens de spannendste sportweken van het jaar moet overwerken. Wat een stoere Tour de France. Ik ben een van die gekken die het Armstrong wel gunt om voor de zevende keer te winnen. Ik roep ook elk jaar dat ie altijd een dag loopt te kloten (of zijn team, zoals laatst, toen ie alleen zat. Niet dat het hem enigszins kwaad heeft gedaan; veel aandacht voor zijn sponsors en de concurrentie wordt misschien wel overmoedig) Alleen deze jaargang is ie wel eerder met het geel. Volgens mij probeerde ie het altijd eerder vanaf dag elf pas in het geel te rijden (wie is het trouwens ook opgevallen dat als de Rabo een rit wint, het heel vaak de achtste is?). Maar gister was de dag dat T-mobile zijn slag zou slaan met hun drie kopmannen (van de negen, das ook wel erg veel).
Het eerste wat ik tijdens de samenvatting zie is Oscar Sevilla die afhaakt. Ooit leek hij wel een talent. Maar sinds hij het een jaar goed heeft gedaan in het jongerenklassement is er nooit echt meer van hem gehoord. Vervolgens vallen Beloki en Heras af. Echt jammer, ik gunde het hen beide om het goed te doen. Niet veel later moet ook Botero de koplopers laten gaan. Alle Nederlanders hebben dan al het veld moeten ruimen. Alleen Rasmussen van de Rabo doet het goed. En dan is er nog ruim 10 kilometer te klimmen. Ullrich komt vervolgesn met een erg witte kop in beeld en blijft niet veel later hangen bij Kloden. Die het volgens mij ook beter had kunnen doen als ie Ullrich niet op sleeptouw had moeten nemen. Jmmergenoeg moet Vino er ook af. Op elf kilometer trekt Discovery opeens een sprintje. Niet lang erna is het alleen nog Amstrong, Basso, Valverde, Mancebo, Rasmussen en Evans. ZO, en dat is toch nog een heel stapeltje van mijn favo’s!. en dus byebye T-Mobile. Uiteindelijk trekt Valverde met Armstrong door en wordt Rasmussen drie en Mancebo vier. Basso op een stukje achterstand vijf. Dan nu nog wat achterstanden op Armstrong (die weer terug in het geel is) Rasmjussen 0.38; Basso 2.40; Ullrich 4.02 (hij had vandaag al 2.13) Vino 6.32 (vandaag 5.18); Mensjov 16.16; Mayo 27.36
Maar het schijnt dat Mensjov last van zijn keel had en tegen de koorts aan zat….
En dit voor nu. Tot later.

1 comment:

Anna said...

Dat was een mooie tourrit, waarin niemand het kon bijhouden door die versnelling van Popovitsj. En ik vond het wel leuk dat Vino eraf ging. Vind ik een sukkel (vooral die heeeele lelijke kleur pakje, sorry, bij mij heeft uiterlijke vertoning ook nogal wat gewicht in de schaal). De dag erna reed ie wel weer goed, maar als Armstrong echt had gewild had ie hem denk ik wel kunnen pakken. Ik vond het lachen toen de commentator zei: "Vino daalt als een drol", bij de afdaling samen met Botero. Ik gunde die overwinning Botero meer, want die was al tig keer teruggekomen aan kop na er steeds aan te hangen op een halve minuut. De overwinning die dag ervoor van Valverde was gaaf. Ik had hem al voorspeld als een goeie en daar was ie! Knap hoor. Ik ben benieuwd naar de Pyreneeen-ritten.