Jul 5, 2005

Wimbledon, WK-20 en Tour de France; wat een sport dit weekend

Zaterdag
Vandaag konden we niet gaan zwemmen. Het zomerseizoen is namelijk in gegaan en dan kan er in het weekend niet gezwommen worden. Skaten stond nog wel op de agenda, maar het weer werkte niet mee. Geen enkele vorm van sport dus. Jammer. Wel even over de markt gelopen, want er moest nog wat groente en fruit ingeslagen worden. Verder niet heel veel bijzonders gedaan, want mijn maag was honderd procent rotzooi. In de avonduren nog even bij mijn paps geweest om mijn verjaardag wat verlaat te vieren, maar het moest wat sober. Dus gezellig met mijn zus, broertje en vader voor de tv gehangen (de rest is op vakantie). Er was een beetje een verschil wie wat wilde kijken. Ik wilde graag kijken naar de proloog van de tour, zodat ik een beetje mijn favo rijtje kon opstellen, maar de rest was wel heel benieuwd of Davenport Williams kon verslaan. Ik had het Davenport wel gegund (als ze direct daarna zou aangeven dat ze stopt), maar helaas kreeg ze teveel last van haar blessure (daar leek het voor mij tenslotte op) en won Williams. Hierna snel overgeschakeld naar Nederland 2, de proloog van de tour de France. Al vrij snel zagen we Ullrich op het schavot staan. Ik was zo’n beetje de enige in de familie die al wist dat Ulrich de dag ervoor door de achterruit van de auto van de ploegleider was gegaan. Het is toch ongelofelijk dat die vent altijd wat heeft en dus altijd een excuus als ie niet wint. En deze keer kon hij er niet eens wat aan doen. Aan de andere kant, winnaars schijnen geluk af te dwingen….. Dan ook nog wk-20. Gelukkig Argentinie. ik gunde het die bouwvakkers van Nigeria echt niet. De helft leek echt veel ouder dan 20.

Ok dan hier een rijtje namen voor de tour: Natuurlijk Lance Armstrong. Wat een geweldenaar alleen al in de proloog. Daarnaast (in willekeurige volgorde) Vinokourov, Ullrich (niet dat ik dat graag wil, maar hij zal wel in de top 15 eindigen, of hij stapt af), Beloki (stille hoop, het zou zo leuk voor hem zijn als hij in de tour weer een beetje terug komt), Gonzales de Galeano (alleen al om zijn naam moet hij het wel lekker gaan doen), Heras, Landis, Botero (is het toch ook wel gegund), Etxeburia (of hoe je het ook schrijft, ik heb geen zin om het op te zoeken), Flecha, Cooke (wat een raar haar heeft hij, hij hoefthet van mij ook niet echt goed te doen), Mc Gee, McEwen (mag van mij de groene trui Parijs binnen rijden, weg met die arrogante kop van Boonen), Valverde, Mancebo, Sastre, Julich, Basso, Hincapie (hem gun ik het ook, als meesterknecht zijnde), misschien dat Mayo in de bergen nog wat gaat doen, Beltran en Azevedo en Cancallera. ZO, ik ben benieuwd hoeveel er hiervan echt in de top tien eindigen.

Zondag.
Ik was weer vroeg mijn bedje uit. Mijn maag nog steeds over de zeik. Heel fijn. Dus eerst maar even wat proberen te eten en vervolgens onder de douche gesprongen. Heerlijk rustgevend. Daarna begonnen aan het evalueren van de competenties voor mijn functioneringsgesprek. Om half acht mijn paps gebeld om te zorgen dat ie echt uit bed was en vervolgens ben ik om iets over achten aan de wandel gegaan. Rond half negen was ik bij San en iets later was mijn vader daar ook. Alledrie dus klaar om naar Amsterdam te gaan en te gaan kijken bij een woning die ik wel leuk vind. Na een krap uurtje krampentrekkend in de auto zijn we in de Indische buurt van Amsterdam. Het entree valt niet zo in de smaak, maar hoe verder we naar boven lopen hoe positiever de blik wordt. Als we eenmaal op de vierde verdieping hebben rondgelopen (het is een heel klein appartementje, maar rondlopen kan) is mijn vader redelijk enthousiast. Ik heb niet echt iets negatief gehoord. Thuis lekker naar Formule 1 gekeken. (Wat een super overwinning van Alonso. Jammer dat Kimi Raikonnen het ook zo lekker deed. Maar Alonso nog steeds nummer 1.) Er was niet heel veel bijzonders aan de hand. Daarna nog even snel gekeken naar Roddick en Federer. Wat een ontzettend vervelend ventje is die Federer. Er kan geen lachje van af en ook weinig complimenten. Wat een saai ventje. Jammer dat zo’n iemand zo oppermachtig is. Het maakt het tennis erg droog en saai. Even snel via Tour de France (het is niet erg dat Boonen gewonnen heeft want Alonso heeft ook gewonnen).Ik hoop dat Boonen weer snel van het toneel verdwijnt. Hierna nog even met San een heerlijk ijsje gehaald. After eight is een verslavende smaak. Samen met yoghurt. HEERLIJK! Hierna mijn collega gebeld om te zeggen dat ik het huis onder voorbehoud van financieringngraag wil kopen.

Maandag
Alweer er vroeg uitgesprongen want ik moest nog een en ander aanpassen aan mijn functioneringsverslag, voordat ik het vandaag moest toesturen (aan leidinggevende). Vervolgens nog even wat boodschappen op de markt gehaald (er staat een lief oud mannetje met allemaal eigen groente, dus daar haal ik nu onder andere mijn aardappelen) en ben ik naar de bieb gegaan om wat te mailen en vervolgens bij San in de auto gestapt richting Nijmegen om daat naar deThermen te gaan. San was er van overtuigd dat zij deze kende en dat het met bikini was. Helaas zijn er twee thermen in Nijmegen (en maar eentje die echt thermen heet) en daar waar wij moesten zijn mocht je geen bikini aanhouden. Slik. Na minimaal tien keer slikken toch maar zonder bikini gaan rondrennen. Ik snap dat het normaal is om naakt naar de sauna en zo te gaan, maar moet het ook naakt buiten zitten en naakt buiten eten? Ik vind dat toch een beetje onsmakelijk….Na ruim zeven uurtjes in de sauna, stoomkabine en kruidenbaden hadden we het wel weer gehad en zijn we weer richting Apeldoorn gegaan.
Eenmaal thuis zie ik dat Dekker een superdag in de Tour heeft gehad en dat ie net op het allerlaatst door het peleton is bijgehaald. Gelukkig mag ie wel een dag in de bolletjes trui rijden. Ik vind hem toch wel een van de meest symphatieke Nederlandse rijders. Samen met Knaven. Nou genoeg geklets. Misschien later nog iets meer.

3 comments:

Anna said...

Ik kan aardig meegaan in jouw favo lijstje. Met dan vooral Armstrong, Landis, Flecha, Valverde, Cancellara en Azevedo (die laatste was ik ff vergeten). Oh en Knaven idd.
Het was een heldhaftig gevecht van Dekker gisteren hoor!
Ik ga nu weer verder lezen met m'n stapel boeken.. zucht...

Anna said...

Oh en ik wou nog even zeggen dat ik niet zo dolletjes ben op Ullrich en Vinokoerov. Vino gewoon omdat TMobile nou niet echt m'n favo ploeg is. Liever CSC..

Liselotte said...

Tmobile hoort ook niet echt bij mijn favo's, maar vino zelf is ok. Ullrich hoeft van mij niet direct, als vind ik het wel zielig dat hij altijd wat heeft...het is echt ongelofelijk. Maar van mij mag ie gerust nummer 130 worden.... En idd, CSC is wel leuk...maar er zijn nog wel een paar andere leuke ploegen. Is het jou ook al opgevallen hoeveel Spanjaarden aan wielrennen doen?