Aug 24, 2005

Een stomme doos en een levensgevaarlijke roltrap

Zat ik gisteren weer lekker in het treintje naar huis, zat deze vol met studenten die op ontgroening gaan. Daar zitten volgens mij niet al te slimme mensen bij. Zo was er namelijk een vrouwelijke studenten die er van uitgaat dat alle eerstejaars die ze nu ontmoet tijdens de ontgroening haar vrienden zijn en dat die haar nooit iets zullen aandoen, want ze hebben allemaal hetzelfde meegemaakt en dan steek je elkaar niet meer in de rug en kom je altijd voor elkaar op(niet erg geloofwaardig maar ok) om vervolgens ook nog een betoog te gaan houden dat je ook wel zo met elkaar moet omgaan, want alle ouderejaars en andere studenten haten je natuurlijk. Daarom is het ook zo goed om bij zo'n studentenvereniging te gaan, want je leert goed met haat omgaan. Dit gezegde leverde natuurlijk wat verbaasde gezichten in de trein op, maar ze was er heel zeker van, want haar vader had dit ook meegemaakt toen hij bij dezelfde vereniging in Groningen ging. Die vader had ook nog even een brief voor haar naar de vereniging geschreven, met een aantal redenen waarom ze haar erbij moesten nemen....Beetje domme doos naar mijn mening. Vanmorgen was ik helemaal van de verbazing ontkomen en mijn treinreis liep lekker soepel. De metro liet wat lang op zich wachten, maar ging an sich ook nog prima, totdat ik op Weesperplein op de roltrap ga staan....dat leek wel een rodeorit...die stopte van het een op het andere moment, om dan weer langzaam op gang te komen en vervolgens te versnellen en daarna weer te stoppen. En dan alles nog een keer in diverse volgordes tot ik weer bovenstond. Heel vermoeiend en ook niet geheel ongevaarlijk. Iedereen die op de roltrap stond kwam er ook wat wiebelerig en onvast vanaf. En dan zit ik nu weer op het werk...en ga ik kijken hoe je werkt met te veel studenten of te weinig docenten.... (er ging zelf ff de optie dat ik ook een groep onder mijn hoede zou nemen, hoe ernstig is het dan gestel...ik heb helemaal geen juridische kennis!)

2 comments:

Anna said...

Hahaha, wat een argumentatie om lid te worden van een studentenvereniging. Ik heb er ook altijd zo mijn bedenkingen bij. Ik kan me gewoon niet voorstellen me 10 dagen te laten vernederen tijdens zo'n ontgroening.
Zusje van Ellen heeft zich vorige week aangemeld voor Laurentius, club in Rdam. Ze werd eigenlijk min of meer gepusht door E, want eerst wilde ze niet maar E zei dat het heel leuk was. Eigenlijk had ze zelf vroeger wel lid geweest willen zijn.
Komt m'n broer ineens met superdebiele redenen waarom het goed voor haar zou zijn: karaktervorming blabla. Ik vind juist dat je dan geen ruggengraat hebt, maar goed. (de enige goede reden is omdat je het gezellig vind, meer moet je er niet van maken) Ze is na 1,5 dagen teruggekomen. Ik had het ook wel verwacht, was niks voor haar. Was nog van plan een verhaaltje te typen over verenigingen en ontgroening, maar is er nog niet van gekomen.

Liselotte said...

ik snap dat hele gebeuren van ontgroening niet, maar dat gebueren erna ook niet, met van die verenigingen waar eerste jaars maar een klein deel van de bar hebben etcetc. Echt onzin, ik snap niet dat je jezelf daartoe vernedert....en alleen maar om later een goed netwerk te hebben of om er bij te horen. En dat van die ruggegreeat....dagdag! Slaat nergens op, toch? Je laat je toch niet zo ver afzeiken door wat omhooggevallen meerderejaars die zich meoten afleven. brrrr, ben blij dat ik het nooit gedaan heb.