Nov 15, 2005

Vakantieblues, winterblues….

Ik weet niet wat het is (oogkleppen) maar ik zit er niet helemaal lekker in. Misschien moet ik een volgende keer niet naar een land op vakantie gaat waar de lente volop aan het ontluiken is. Het valt zo tegen als je dan weer teruggaat naar een land waar de herfst volop aan het ontluiken is. Ik moet wel zeggen, ik zat door de NS wel weer meteen lekker in het reisritme en vrijdag hielp de NS me ook nog eens even met het weekend extra goed in te luiden omdat ik na een vertraging vond dat ik wel een borreltje had verdiend. Maar goed, ik voel het allemaal toch al wel weer kriebelen. Gedeeltelijk omdat ik even sportloos ben en ik ook niet precies weet wat voor sport ik wil gaan “doen” , maar ook wel omdat ik wel weer weg wil. De vakantie was heerlijk, maar heb er toch een beetje een blues aan overgehouden.

Wat overigens wel weer heerlijk is aan die herfst, is dat het schaatsen weer is begonnen. De spandoeken mogen bijna weer uit het vet. Afgelopen weekend voor het eerst weer heerlijk voor de buis gehangen en komend weekend mogen we weer. Vrijdag ga ik helaas grotendeels missen, want dan hang ik met mijn broertje en twee zussen in de bios naar Zorro te gapen (mijn broertje waarschijnlijk naar Zeta-Jones) maar zaterdag en zondag ben ik van de partij! Een enkele schaatser mag van mij gerust onder de kussens verdwijnen, maar voor de rest ben ik wel voor eerlijke competitie (wie oh wie geeft er op korte termijn nog een cursus voodoo, inclusief materiaal). En een ander voordeel aan de herfst cq winter zijn de stampotten. Ik heb al weer 3 soorten op, en al meerdere keren. Ik zou het dagelijks wel kunnen eten. Een hele herfst, winter en voorjaar lang!

Als laatste voordeel van de voorbij schietende tijd is natuurlijk dat ik eindelijk bijna mag verhuizen. Ik ben al druk aan het nadenken over wat ik allemaal moet doen en wie ik waarvoor kan cq moet inschakelen. Ik zit er momenteel toch maar aan te denken al het behang overal van af te trekken en alles meteen te laten stuken (hoe schrijf je dat eigenlijk?), maar dan moet ik eerst weer een mannetje daar voor vinden. Anyway, binnenkort hoor je waarschijnlijk meer over al mijn plannen, nu eerst wat andere belangrijke dingen: werk bijvoorbeeld!

No comments: