Nov 25, 2005

Weer en wind

Ongelofelijk, toen ik vanmorgen een teen buiten boord stak wist ik al dat het foute boel was. Het was koud! En toen ik door de luxaflex keek wist ik het zeker....een wit laagje.... SNEEUW!! Toen ik een half uurtje later mezelf naar buiten had gewurmd kwam ik er achter dat het niet alleen sneeuwde, maar dat het ook nog eens heel hard waaide. Tegen de tijd dat ik op het station aankwam, was ik compleet doorweekt (ondanks mijn paraplu) en had ik, doordat de wind onder de zeilen kwam, tot twee keer toe bijna een glijder gemaakt (sneeuw, gladde zolen en wind zijn een dodelijke combi). Samen met de mensen met wie ik elke dag op het perron sta hebben we nog even overwogen de trein van .58 te pakken in plaats die van .53, maar uiteindelijk sprong toch iedereen in die van .53. Je weet toch maar nooit wanneer de NS vertraging oploopt. In Amersfoort hebben we er nog even aan gedacht om in het treindeel te springen wat onder de onderkapping staat, maar uiteindelijk zijn we door de gietende regen toch naar voren gerend. Compleet verzopen zaten we 2 minuten later met 5 mensen in een coupe die normaal afgeladen vol is. Ben benieuwd hoe het achterin de trein was....
Eenmaal in Amsterdam bleek dat ik er met sneeuw en regen nog niet was...hier hagelt het namelijk (en waait het zo mogelijk nog harder) en komen er felle lichtflitsen langs ( gevolgd door zwaar gerommel) en alsof dat nog niet genoeg was, stond de metro waar ik in stond onder water..... die was neit helemaal waterdicht...
Anyway, nu veilig op het werk. Hoe we thuiskomen merk ik later wel weer!
Chao!
Stormy weather
It is stormy outside! And not only stormy, it is snowing as well. When I woke up it felt really cold and when I had a sneak view outside and saw some white cars. SNOW! When I went outsite it changed into wetsnow and it was really windy....In Amsterdam the snow turned into rain and the wind was even harder...everybody went running to work... even without wanting to move that fast! It was still pretty dark, but the "luckily": we had some flashlights as well, so I could find my way to work.. Well, it is only 8.30 in the morning and I had almost all kind of weathertypes (now only sunshine!)

1 comment:

Anna said...

Jeetje ja zeg, echt herfst/winterweer. Brrr. Die sneeuw klinkt wel knus! Hoewel uitglijden weer minder.
Zolang je binnen zit is dit weer wel ok, maar anders...
Ik hoop voor je dat het eind middag rustiger is geworden