Dec 30, 2005

OKT dag 2 en 3...

Dag 2; zeer kort samengevat
Dag twee bijna helemaal gemist. Ik had namelijk een eetafspraak. Gelukkig kreeg ik regelmatig updates. De eerste update kreeg ik gelijktijdig van Anna en van San en het was een bijna gelijke tekst. Ik helemaal balen en enthousiast. Spannend, Kuipers en Bos bovenaan. Later op de avond werden de berichten minder positief. Kuipers geblesseerd en de Koning en Kleinsman (vrouwen) hadden goed gereden. Tot zover dus dag 2.
.
1000 meter mannen, tranen en geluk
Dag drie (gister) heb ik wel meegekregen.En hoe. Eerst het slechte nieuws dat Kuipers helemaal niet mag rijden. En dat er ook geen andere optie is? Hoe kan dat nou? Hij is een van de best presterende schaatsers op het moment, hoe kan het dan in godensnaam dat hij misschien niet kan starten op de OS, wat is dit voor klote systeem. Vervolgens kwam teleurstelling nummer 2, Van Velde plaatst zich niet voor de OS (in ieder geval niet op de 1000 meter). Toch jammer, want ik vind het altijd wel mooi als een regerend kampioen zijn titel kan verdedigen. Dan wordt het een echte strijd. Soms gaat de oude kampioen glansloos ten onder, maar soms komt diegene weer als winnaar uit de strijd. Leuk vond ik trouwens de blijdschap bij Wennemars en geweldig de rit van Bos. Wat schaatst die vent toch lekker (al denk ik wel altijd schaats nou harder, want het ziet er zo langzaam en smooth uit).
.

500 meter vrouwen, wel een beetje zoals verwacht
De 500 meter vrouwen niet echt veel bijzonders. Timmer was wel te verwachten. Gerritsen ook wel, al vind ik die wel wat onstabiel. De ene wedstrijd zit ze te huilen en de volgende is ze weer top. Ook vind k dat ze wel iets minder mag proberen Timmer te klonen. Ze lijken al zo op elkaar, maar ze lijkt soms ook wel als stroop aan haar te plakken. Nou ja, Van der Sar gun ik het gewoon en van Wijsman is het gewoon balen dat ze er misschien bij zit….
.

10000 mannen, bijna te erg om naar te kijken
En dan het klapstuk van de avond. De 10000 heren. Voor de start kregen we al te horen dat Uytdehaage niet van start Zou gaan en dus niet zou proberen zijn titel te verdedigen. En oh My wat zal hij daar nu een spijt van hebben. Behalve Carl ging echt bijna iedereen als een dweil over de baan. Sven deed het op zich nog heel goed, maar die liep al snel rood aan door rugproblemen. Op het einde ging ie nog een halve ronde te ver door ook. Vervolgens leek het erop dat Romme halverwege zijn race zou stoppen. En als ik hem was geweest had ik dat ook gedaan. Wat een pijn en onvermogen straalde daar vanaf. Waarom is ie er aan begonnen. Je kunt mij niet vertellen dat je niet weet dat je vorm zo ver te zoeken is…
.
Zelfs Ingrid Paul viel bijna van haar schaatsen….
En als je dan denkt dat het niet meer erger kan komt Bob de Jong in de baan… Van te voren zag je Ingrid Paul nog behoorlijk op hem inpraten, dus een kleine afgang was al wel ingecalculeerd, maar deze vertoning vond zelfs Ingrid Paul gĂȘnant. Salt Lake 2000 was er niets bij. Allereerst rijdt Bob altijd alsof ie moe is en alsof ie een rugblessure heeft, dus het is voor mij altijd lastig om te zien in wat voor vorm hij steekt, maar de rondetijden lieten al snel zien dat het niet veel soeps was. De ronde liepen op en zelfs het geschreeuw van zijn coach lijkt niet tot hem door te dringen. En dan opeens, tussen het trekken van rare bekken door gaat hij ineens overeind staan…Inderdaad, overeind!!! Hallo, je bent bezig met een OKT..daar doe je dit soort geintjes niet…vervolgens schaatst ie al schuimbekkend verder. Je zou dus denken dat hij kramp heeft en helemaal dood is, maar na zijn race rijdt hij rond alsof hij de nieuw Olympisch Kampioen is en heeft ie weer energie en zijn alle pijntjes vergeten.
.
En gelukkig hebben we Ria Visser
En dan blijkt dat Ria Visser hetzelfde denkt als ik…Die vent spoort niet (in mijn termen; zelfs de Koning en Kleinsman samen zijn nog niet zo irritant), je wilt toch niet dat zo iemand jouw land op de Olympische Spelen vertegenwoordigd. Hier moeten nog wel wat gesprekjes mee gevoerd worden. Als we vervolg meneer Bob de Jong zelf aan het woord horen: ik kwam maar niet uit het dal en heb dus maar even iets anders gedaan….. ik hoor eigenlijk niet op dat podium thuis.
.
Nee, inderdaad, daar hoor jij niet thuis. En wat zal Jochem zich zitten verbijten. Waarschijnlijk toch een kleine misrekening…..

4 comments:

Anonymous said...

leer eerst maar eens zelf op je schaatsen staan voordat je over anderen loopt te oordelen... Typisch iets van de beste stuurlui staan aan wal :(

Liselotte said...

Tsja, dat is het fijne van een blog, daar kun je dat zeggen... Heerlijk om aan die wal te staan!

Liselotte said...

Wanneer heb jij mij trouwens op schaatsen zien staan dat je dat zo goed weet?

Anonymous said...

Just as the super fruit treats, pastries as well as the cakes
or bread commonly , the summer season cooking likewise has boasts frozen treats.

This can sound like indicate dedicating in between $300 with
the prices during plenty of cash to buy set in place.
Run smoothly . consider in places you is to be having the toaster far, unquestionably do not need a difficult
time achieving a beginner toaster oven which should suit your skills, never have to plunk down needlessly.
The beauty products tend to be a long way advisable get covering boys and girls
in addition to the dog.

Feel free to surf to my blog; used black and decker toaster oven