Jan 3, 2006

Coördinatievermogen en hypotheek gelazer


Uit de bocht gevlogen
Mijn conclusie ten aanzien van het wat tegenvallende rijden van Van Velde was de wisseling van trainer. En Jochem Uytdehaage was al drie jaar niet helemaal in vorm. Volgens mijn zus had mijn vader nog wel een andere interessante theorie. Het kan namelijk zo zijn dat als je een harde klap tegen je hoofd krijgt, je coordinatieproblemen krijgt. Deze zijn misschien niet eens echt waarneembaar, maar je hebt er wel last van. Gerard is natuurlijk vorig seizoen in Salt lake onderuitgeknald en Jochem had een auto-ongeluk.
Bij Gerard zou het misschien zo maar eens kunnen….


Huilen met de pet op
Dan iets wat mij echt behoorlijk bezighoudt de afgelopen paar maanden. Mijn hypotheek. Wat een gezeik. Ik heb er weliswaar geen slapeloze nachten van, maar wel nachtmerries. Denk je dat eindelijk alles in orde is, blijkt dat de bank nog snel even wat extra documenten wil. Heel fijn, dat hadden ze toch ook wel meteen kunnen bedenken, en niet ongeveer 3 weken voordat alles rond moet zijn? En ik maar aan de tussenpersoon vragen: alles nu okay, het komt allemaal voor 10 januari rond? Jaaaa, tuurlijk! Krijg ik op 30 december een belletje van de notaris: Waar de papieren zijn….. Blijkt er nog niets doorgestuurd te zijn, en gaat dit waarschijnlijk ook niet op tijd lukken! En wat zegt die eikel van een tussenperson dan…Maak je niet zo druk, dan is het wat daagjes later, dan betaal je toch gewoon wat boete…
Ten eerste, hij zei dat het op tijd geregeld zou zijn, ten tweede…Dan betaal je toch gewoon een boete? Alsof een hypotheek niet al genoeg lasten geeft en ten derde, de verkopende partij is een collega waar ik nog mee samen moet werken. Ik wil het gewoon op tijd geregeld hebben. Wat een ongelofelijke eikel!

5 comments:

Anna said...

Hoewel ik zelf ook van het idee was dat het aan de trainers-wissel lag, klinkt dat argument van je vader ook wel erg plausibel! Bij Van Velde dan in ieder geval. Uytdehaage is gewoon uit vorm, maar verder ziet het schaatsen er nog wel stabiel uit.
Jeetje, dat zo'n val zoveel tot gevolg kan hebben. Hoewel, het was ook zo'n heftige val, dat ik op dat moment zelf dacht dat het nog ernstiger zou kunnen aflopen. Maar ik kan me nu helemaal voorstellen dat die val nog altijd doorwerkt en dat dat wel eens mede oorzaak zou kunnen zijn. Bij Gretha zie je dat eigenlijk ook, en hebben ze wel kunnen aantonen/erkent dat het aan haar hersenschudding lag.

Wat belachelijk en klote van die hypotheek zeg! En die debiele tussenpersoon heeft makkelijk praten. Kun je hem niet aansprakelijk stellen voor je boete? Maar eigenlijk is dat ook al weer zo klote, moet je daar weer achteraan. Hij moet gewoon zorgen dat het goed zit! GRRR. Sterkte ermee

Liselotte said...

thanks, dat had ik ook wel ff nodig...

Het zou idd ook voor Gertha kunnen gelden. vanaf vandaag weer lekker schaatsen kijken...toch iets beter dan verslaafd raken aan ski jumping!!

Anna said...

Oh heb je ook het schansspringen gevolgd? Ik heb ook geprobeerd zoveel mogelijk te kijken.
En ik heb het niet zo op die Janda dus ik hoopte van harte dat Ahonen het zou halen. En uiteindelijk gedeeld 1e dus ik ben wel tevreden.

Anna said...

by the way, de bochten bij van Velde zagen er dit weekend weer heel wat stabieler uit.
Gelukkig maar, met de skate-off van volgende week in het vooruitzicht

Liselotte said...

ja, het leek wel of het stugge ijs hem goed deed. Ik vind dat VVelde het ook moet winnen...geen De Koning naar het WK..(wat sommige schaatsfans overal dan ook van denken...ik blijf mijn mening lekker rondblaten op mijn eigen site)