Jan 26, 2006

En toen was het tijd voor de stucadoor....

Gisteren had ik dan de afspraak met het mannetje dat mijn huisje van binnen komt opknappen. Het is een echt Amsterdamse man (zo’n twee meter met krulletjes en shag in zijn mond, het valt me nog mee dat ie geen Ajax sjaal om had) en mijn hele huisje wordt gestuuct (en 6 stopcontacten worden verlegd) voor de luttele prijs van ongeveer een netto maandsalaris. Nou weet ik wel dat ik daar wel op moest rekenen, vooral sinds er een speciale slijpmachine moet worden gehuurd om door het beton te komen, maar het komt toch hard aan. Aan de andere kant heb ik zo meteen alleen maar gladde muren in huis waar alleen nog maar een likje verf over moet. En het allerbeste, het is binnen een week klaar! Ik kan dus beginnen met verfblikken aan te schaffen en die om hoog te gaan zeulen. (en dat wordt nog een hele klus...zucht)
Ik had eigenlijk ook nog een vraagje over houten drempels, maar dat durfde ik na die prijs niet meer te vragen. Mijn deur (okey, beide deuren, want ik kan mijn badcel van twee kanten benaderen) van de douche houdt namelijk 3 cm eerder op voordat de drempel begint. En ik heb een nogal groot luchtrooster in de douche zitten, dus snachts tocht ik bijna mijn bed uit en stook ik voor de duiven op het dak. En dat kan niet de bedoeling zijn. Dus als nog iemand een leuke , lieve, goedkope timmerman in Amsterdam weet..... Ik houd mij aanbevolen!

No comments: