Jan 30, 2006

Het kan toch leuk zijn om Federer te zien spelen...

Toen ik vorige week ziek thuis op de bankkussens voor de tv lag heb ik voor het eerst een tenniswedstrijd van Federer gekeken. Ik heb hem wel vaker op tv zien spelen, maar ik heb het nog nooit een hele partij volgehouden. Ik vond hem altijd wat oppervlakkig, hij toont nooit emotie. En ik houd zo van sporters die eens lekker vloeken, springen en schelden. Maar afgelopen maandag zag ik hem tijdens de partij tegen Haas veranderen. Opeens zag ik een knop bij hem omgaan en sloeg hij Haas van de baan af. Dus hij toont wel emotie is zijn spel. Geweldig! En dus was ik toch wel een beetje voor hem tijdens de finale.
Aan het einde was ik helemaal verbaasd dat hij zo emotioneel raakte na zijn overwinning. Maf, zeven grand slams al op zijn naam en toch helemaal van slag raken na nummer 8.
Nou ja, het volgende tennistoernooi zal ik weer eens kijken, misschien ga ik Federer zowaar nog wel eens een leuke speler om naar te kijken vinden....
noot: misschien was ik iets te enthousiast, of heb ik het verkeerd begrepen, maar ik heb net gelezen dat ie er pas zes had (grand slams) en dat dit nummer zeven was... Ach, een meer of minder.

No comments: