Jan 13, 2006

Hete peper

Ik had net een kort overleg op de Leeuwenburg. Dat is één van de lesgebouwen van de Hogeschool van Amsterdam. Het overleg liep tegen lunchtijd af en ik dacht dat het wel lekker zou zijn om een turkse pizza mee te nemen uit het tentje tussen het gebouw en het station. Dat was het ook, maar ik zei dat ik wel sambal wilde, maar geen pepertje. Waarop het vrouwtje achter de counter meteen een peper aanbood om even te proeven. Hij was echt niet heet.
Maar deze Nederlandse houdt niet echt van heet en vond het pepertje nog aardig pittig. Dus heb ik het half opgekloven pepertje maar snel tussen de turkse pizza geschoven en gemeld dat eentje pittig genoeg was.
Heb 'm net achterover geschoven (de pizza) en moet zeggen dat ie weer erg goed smaakte....al stink ik (en mijn kamer) nu wel voorlopig even naar kloflook en aanverwante geuren (ui etc).

No comments: