Jan 17, 2006

EK Schaatsen - een kort commentaar (of Vikingschip maakt water)

Het grootste gedeelte van het EK schaatsen in Hamar heb ik gemist omdat ik stond te klussen in Amsterdam, maar een aantal zaken heb ik wel mee gekregen.
1. Het euvel met het pistool. Erg jammer dat dit net bij de Nederlandse mannen moest gebeuren, maar dat heeft denk ik niet het teleurstellende rijden veroorzaakt.
2. De valse start van de Pool. Ach, zonder die valse start was ie ook wel eerste op de 500m geworden en zijn tijd op de 1500m liet zien dat het geen toevalstreffer was.
3. De botsing tussen Verheijen en Uytdehaage....wat een samenloop van omstandigheden... Uytdehaage die te snel op die baan hangt en Verheijen die niet kijt waar ie heen gaat. Wel knap dat ze erna er nog zo fanatiek tegen aan zijn gegaan! Overigens wel duidelijk dat die twee niet de beste vrienden zijn, vond het commentaar van Verheijen redelijk scherp. had liever een geen commentaar gegeven.
4. Wat een gebeuren met die ijsmachines (al zorgde dat er wel voor dat ik meer van het schaatsen heb gezien dan verwacht...) Wie had dat nou kunnen bedenken dat zoiets zou gebeuren...maar inderdaad dat soort zaken kunnen overal voorkomen.
5. Dan het commentaar bij de Nederlandse vrouwen. Hebben we eindelijk weer een keer een goed resultaat (twee en drie) krijgt Groenewold te horen dat het deelnemersveld zo mager is. Hallo, alleen Friesinger heeft zich afgemeld! En bij de mannen is het ook nooit goed. Eerst zijn we te goed, nu te slecht......
7. De motivatie van Verheijen. Die zag dit meer als een warmlopertje tot de OS.... (daar leek het in iedergeval op) Had dan liever Tuitert gestuurd (al had die 16.5 km op een dag zeker niet overleefd) Hoe het toch mogelijk is dat Romme beter presteerde (op OKT) is mij echt een raadsel, want dit was toch wel een redelijke blamage.
8. Als laatste nog het puntje, 16.5 km schaatsen voor de mannen op een dag. Als ze dat toch eerder hadden geweten dan hadden ze toch wel iemand teruggetrokken. Het kan voor die jonkies nooit goed zijn, wat een aanslag op het lichaam. Waarom hebben ze er geen kleine vierkamp van gemaakt, of de 5000m gewisseld voor een 3000m (als je per se die 10 Kilometer er in wil houden)... Vond het een wat vreemde beslissing.
9. en dan als allerlaatst het gedoe rondom de pakken van de schaatsers. Ben benieuwd wat er nu voor de Olympische Spelen gaat gebeuren.....
Dit voor nu. Het WK Spint ga ik ook zo goed als missen...jammer hoor. Maar de OS kan ik wel volgen.

No comments: