Jan 17, 2006

Nachtmerries van rondvliegende slipjes

Zozo, het was wel een druk weekendje, afgelopen weekend. Zaterdagochtend (na een etentje op vrijdagavond) stond mijn zus om half acht op de stoep om even de auto vol te laden met wat kleine spulletjes en om even over de markt te struinen voor wat etenswaren voor de avond. Na een korte plaspauze zijn we vervolgens richting Amsterdam gegaan (en als de routebeschrijving had geklopt waren we in een keer bij mijn huisje aangekomen, nu was het met een kleine aanpassing). Eenmaal hier snel alles uitgepakt, even wat dingen naar boven gegooid en weer de auto in gestapt om even de Ikea te bezoeken. Hier ging het al redelijk snel fout met de routebeschrijving...want in plaats van te zeggen waar we op de rotonde heen moesten stond er een punt....tja.... dan ga je het maar op gevoel doen, en ik moet zeggen, dat hebben we goed gedaan. Het had even wat haperingen en schietgebedjes nodig, maar we zijn vloeiend aangekomen. Na een kopje koffie het een en ander aangeschaft (net ietsje meer dan gepland) en vervolgens via de gamma terug naar huis. Ondertussen weten we ook de snelste route naar de Intratuin, dus in de zomer gaat het met mijn balkon helemaal goed komen. (al staat die nu al aardig vol met wat mijn collega aan planten voor mij heeft achtergelaten.
Vervolgens weer het een en ander in de berging gegooid en mee naar boven gesleept en aan de koffie gegaan (lunchen hadden we al in de Ikea gedaan....een hotdog!) met een Eindeloos als toetje. hierna konden we er niet meer onderuit en zijn we begonnen met het gaatjes prikken in het behang, het insmeren van het behang en vervolgens het verwijderen van het behang. Rond een uur of vijf hadden we het gehad en zijn we weer in de auto naar huis gesprongen en hebben we heerlijke hapjes gegeeten (gamba's gebakken in knoflook zijn verslavend)
Zaterdag dus niet echt vroeg, maar ook niet echt laat het bedje in gedoken (moesten eerst ook nog ff wat schaatsen kijken). Zondagochtend iets over negenen stonden mijn zus, mijn vader en mijn broertje weer op de stoep. Er moest het een en ander van de wanden worden gehaald en mijn dressoir moest naar mijn zus gebracht worden. Terwijl mijn vader en broertje dat deden, reden mijn zus en ik weer met de auto richting Amsterdam. Was zij bang dat de dekens over de kasten los zouden laten (en op de ruit van de achterliggende auto zouden vallen) ik maakte mij zorgen over de doos met kleding. Het zou toch vervelend zijn als al mijn slipjes en etc bij de achterliggende auto op het dak slash daken zouden vallen. Uiteindelijk zonder kleerscheuren in Amsterdam aangekomen. Hier de stereo aangeschakeld en lekker CDtjes geluisterd onder het afkrabben van het behang (al duurde het even voordat ik doorhad dat ik per ongeluk de repeatknop van de cd X&Y van Coldplay had ingedrukt en dat we dus ruim een uur naar een nummer hebben geluisterd. Toen het donker werd de spullen ingepakt (vijf vuilniszakken met behang weggegooid) en weer naar huis gegaan. Wat was ik moe....wat een werk zeg, en dan te bedenken dat dit pas een beginnetje was....

No comments: