Feb 10, 2006

Jan Bos vlaggendrager voor Nederland

Helemaal heerlijk, vandaag beginnen de Olympische Winterspelen weer. Dat wordt twee weken genieten.... Zoveel mogelijk (ehm ja, das soms wat lastig) voor de televisie hangen en genieten van alle strijd. In dit soort gevallen zou ik wel werkloos willen zijn. Ik zou de hele dag voor de televisie zitten...genieten van schaatsen, schansspringen (dat heb ik gister ook nog ff gekeken), skiën met commentaar van Tomba, bobsleeën en kunstschaatsen en nog veel meer. Maar ik denk dat ik het met herhalingen en etc moet doen...wie weet lukt het mij volgende keer om erbij te zijn. Volgens mij heb ik nog familie in Vancouver.......
Maar waarom ik dit stukje begon, Jan Bos is onze vlaggendrager. Erg stoer dat ie het doet. Ik las in de column van Gretha trouwens dat zij na het weekend samen met Bob naar Colalbo terug gaat om lekker in de buitenlucht te trainen. De opening wil ze per se meemaken omdat ze die vorige keer gemist heeft (net als de sluiting overigens), maar verder vindt ze de appartementjes en de overdekte hal maar benauwend. Grappig, ik zou er niet weg te rammen zijn.... al zou het voor de concentratie waarschijnlijk beter zijn. Anyway, ik dwaal weer af.
Een heleboel mensen (inclusief ik) zijn verbaasd dat het Bos is geworden. Ik had ook meer aan Ritsma gedacht...niet dat ik zo fan van hem ben, maar het zijn zijn vijfde Spelen en hij hoeft minder te doen dan Bos, dus hij kan wel wat zwaarder belast worden door hem dat ding rond te laten zeulen...Maar Bos verdient het wel. Hopelijk gaat ie nu van 2x zilver naar 2x zilver en nog een gouden (zo, de gouden medailles op de 500m, 1000m en de 1500m mannen zijn door mij al vergeven).
Nou, ik zal de komende tijd regelmatig mijn mening over het hele gedoe geven.
Voor nu, over en sluiten!

No comments: