Feb 24, 2006

Ook al is het van Bob, het is toch maar mooi een gouden medaille (Olympic update nr 29 )


Wat een spannende tien kilometer zeg. Ik had natuurlijk gehoopt op een podiumplek voor Carl Verheijen en een plek voor Sven Kramer. Als eerste van de Nederlanders ging Bob de Jong van start. Ik houd niet heel erg van Bob de Jong (das nog zwak uitgedrukt) , maar op de Olympische Spelen maak ik er toch even een uitzondering voor .De meer medailles de beter. En dus ga ik er al snotterend en met een hittepit om voor zitten. En hij verbaasd mij. Het lijkt wel of hij alle twijfels heeft kunnen afschudden. Zijn stijl lijkt zelfs even minder erg, en hij rijdt geweldig stabiel. Ik zit zelfs bijna (nogmaals: ik zeg dus bijna) te juichen voor de televisie...dit is mooi. Eigenlijk hoop ik ook dat dit een voorbode is van wat gaat komen.

Maar al snel blijkt dat Sven Kramer niet in dezelfde vorm steekt en dat de tijd van Bob echt heel goed is. Na Sven moet er natuurlijk ook gekeken worden naar Fabris en een handvol Noren. Als dat allemaal voorbij is dan mag de koningsrit van start gaan...Hedrick en Verheijen....

Chad sprint weg en Carl gaat er rustig achteraan. Na een aantal rondjes begint hij langzaamaan Chad in te halen en terwijl ik springend en klappend voor de televisie sta te springen en Carl er onderdoor lijkt te gaan trekt Chad opeens een sprint...het lijkt net zo'n stom veulen dat opeens bij jou of bij een ander paard wegspringt.... maar de tijd van Bob is niet meer bij te halen.... Chad komt dan als tweede over de streep en niet veel later volgt Carl Verheijen. De man die het zo gegund was een gouden medaille te winnen en dan te stoppen, moet genoegen nemen met brons.

Achteraf gezien mag Bob Carl een zoen geven voor het "ophouden"van Chad...en voor Ingrid Paul is het toch helemaal geweldig.... En voor de Nederlanders? Die mogen morgen allemaal meezingen met het Wilhelmus om alvast te oefenen voor het WK in Duitsland!
for the English reading people, check the article to get an idea of the admosphere at the rink today...it most have been great out there...if you are Dutch.
picture by: AP (sports.yahoo.com)

No comments: