Feb 26, 2006

Sportiviteiten in Amsterdam - mijn persoonlijke fitnessplan

Vandaag introductie door de fitnessinstructeur gekregen. Eerst even wat dingen moeten doornemen over de lichamelijke gezondheid en daarna nog bloeddruk, gewicht en vetpercentage gemeten...en voor alle mensen die denken dat ik zo dun ben, ik ben normaal!
Daarna moest ik er aan geloven en moest ik de fitnesszaal door. Maar tot mijn grote blijdschap zijn er niet heel veel oefeningen aan mijn to-do lijstje toegevoegd. Al is het wel zo dat ik mijn beenspieroefeningen per been moet doen en dan drie keer herhalen...heel jammer.... maar dat gaat misschien dat slepende gebeuren met mijn knieen wel oplossen... En dan moet ik 90 beenoefeningen per been maar voor over hebben.
na de beenoefeningen mag ik wat rugoefeningen doen om mijn rug te versterken (valt onder de spieren die als eerste verslappen), waarbij mijn schouders flink kraakte omdat ze zo vast als een deur zitten. En als je dan denkt dat je alles gehad hebt, krijg je gewichtjes in je hand geduwd... en mag je dingen omhoog en naar beneden duwen. Tegen het zwaaiarmpje. Hoe triest is het trouwens dat ik met 1 kilo begin?
Als allerlaatst naar de ruimte voor de buikspieroefeningen....op de bal en dan maar 45 keer de oefening doen.... En dan vooraf 5 minuten warmlopen en daarna 20 tot 30 minuten wandelen/hardlopen....
Ik denk dat ik dit wel kan.... Ik denk dat dit wel goed voor mij is...Dusssss komende zomer zit ik lekker gezond in mijn velletje. Wat wil ik nog meer?!?
Aanvulling: verdorie, ik heb gister nog geen kwart hoeven doen en mijn benen zijn al drie keer zo dik door de spierpijn...dat wordt vanavond nog wat!

No comments: