Feb 15, 2006

Timmertje Timmertje (Olympic update nummer 8)


Zo, even een update in het Nederlands. Wat heeft Nederland een "verdriet"te verwerken in het schaatsen dit jaar. Niet alleen tijdens het EK Allround en toch ook het WK SPrint, maar ook weer op de OS. Allereerst Verheijen net naast het podium en vervolgens een Kleinsman die zo belabberd rijdt dat Gretha niet mag starten (hoe het dat dan ook mogelijk is dat ze op de ploegenachtervolging starten weet ik ook niet, zo komen ze nooit door de voorrondes).

Maar gisteren zou het de dag van Timmer worden. Tenminste, als het de dag van een van de Nederlanders zou worden. Ik zat nog op mijn werk toen het begon en tegen te de tijd dat ik thuiskwam zag ik Timmer zwaar teleurgesteld naar buiten lopen. Natuurlijk meteen in de computer geklommen om te msn-en met Anna. Wat was er gebeurd? De Noorse starter had Timmer er uit geschoten. In eerste instantie leek het zwaar onterecht, later toch wat terechter, maar wat een eikel, had gewoon gezegd dat ze neit helemaal stil stond en had clementie gegeven voor een derde start. Iemand eruit schieten tijdens de OS is toch enorm klote? Voor de schatser en voor de starter? Hij had er toch ook wat schuld aan, want hij liet ze lang wachten. En een ander die net zo trilde mocht wel door!

Vooral toen de tijden voorbij kwamen werd het frustrerend. Dit kon zij ook. En waar ik het niet aandurfde om Zhurova op 1 in mijn voorspelling te zetten, had ze daar zelf helemaal geen moeite mee. Hoe zo nog in de winning mood zitten na het Wereldkampioenschap Sprint. Dus werd de vrouw in het tafellaken na de tweede omloop de nieuwe Olympisch Kampioen. Haar gunde ik het ook wel. (het was ook leuk dat ze het zelf ook niet doorhad)Daarnaast stonden twee Chinezen. Van Wang had ik het wel verwacht, maar van Ren niet.Dat moet dus de darkhorse zijn...

De Nederlandse vrouwen deden het, naast Timmer, niet slecht. Gerritsen had wat misslagen in haar ritten en ook Van der Star ging ook niet helemaal vlekkeloos.

Nou ja, dan moet het morgen en overmorgen op de ploegenachtervolging maar.

picture: http://www.torino2006.org/

No comments: