Apr 24, 2006

Balcony is looking for someones who is gonna sweep the dust away

As the nice weather is coming closer, there was no choice left, I had to get on the balcony to see what needs to be done. And I had to start doing it. So around three I found some old boots, and the garden working gear and I took a deep breath. And I needed it. I hate all those small animals and as the balcony couls almost feed a small horse, I run into a lot of small black, brown and white animals with lots of little legs...
And after three hours of hard work I could bring four bags downstairs. But there is still a lot that has to be done. A lot of earth has to go, some plants that I do not want to keep (it is a bit too much right now, and I want some other things) and the floor looks a bit to green for something that needs to be grey... So soon I have to get out there again with some Biotex and a big brush and start brushing AND I have to start shopping for some of my style of flowers!
Met het lekkere weer van vandaag was er geen ontkomen meer aan, ik moest mijn balkon op. Ik had er al een paar keer op gekeken, maar nu moest het toch echt een keer zomerklaar gemaakt worden.
Aan de rechterkant begonnen, de meest droge kant. Hier vlogen al diverse pissebedden en duizendpoten onder de potten en stenen vandaan. Het liefst spring ik dan een paar meter omhoog, maar ja, er waren er zo veel dat dat weinig zin had. In totaal heb ik vier vuilniszakken met gras, plantjes en mos (okay, en drie dode planten) weggegooid en wat andere zooi die op het balkon lag. En dan te bedenken dat ik komende dagen nog met vele potten en zakken aarde naar beneden mag, want daar ligt er nog meer dan voldoende van. Maar de nattige kant kan nu mooi even opdrogenen morgen of overmorgen kan ik met wat warm water en biotex aan de slag.... kijken of het groen weggaat en het grijs weer omhoog komt... Maar nu even de hittepit opwarmen zodat mijn arme ruggetje weer ff kan bijkomen.

No comments: