May 5, 2006

Dodenherdenking op de Dam

Eigenlijk had ik het plan er dit jaar bij te zijn. Te kijken hoe het in het echt zou zijn. Ik kijk het namleijk elk jaar op tv (als ik in Nederland ben) en heb altijd kippenvel. Allereerst de taptoe /last post (eigenlijk mis je dan de straaljagers die in formatie over vliegen, dat zou de daadwerkelijke afronding van het geheel zijn), dan de twee minuten stilte waarbij die grote menigte ook echt stil is en dan het Wilhelmus.
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die Dodenherdenking en Bevrijdingsdag willen afschaffen.Er vallen nog steeds zoveel doden in oorlogen over de hele wereld en ik vind dat het gevoel hoe erg de oorlog in ons land was, moet blijven bestaan. Als herinnering en als waarschuwing waarom we niet zo maar in oorlog mogen gaan. Want oorlog is hel en alswe het zelf niet willen, waarom doen we het dan andere mensen aan?

6 comments:

Anonymous said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Anonymous said...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

Anonymous said...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonymous said...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonymous said...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»