May 3, 2006

Plantjes, plantjes, plantjes

Gisteren een bezoekje aan de intratuin gebracht. Jeetje wat een joekel heb ik hier om de hoek (10 minuutjes fietsen) zitten zeg. Echt enorm groot, en ze hebben echt alles!. Alle soorten bomen, struiken, kuipplanten etc. etc. Echt een walhalla voor de tuinliefhebber. maar aangezien ik dat niet echt ben heb ik mij voornamelijk lopen vergapen aan de vele mooie planten en ben ik naar huis gegaan met een doosje kleine etunia's, twee wat grotere petunia's en twee olijfboompjes voor binnen. Die krijgen binnenkort namelijk een heel mooi plekje op de vensterbank die nog gemaakt moet worden (klein detail).
Nu alleen nog een goed buitenplan verzinnen, want het moet natuurlijk wel een beetje een geheel worden. En daar loop ik toch wel een klein beetje op vast hoor. Ten eerste vind ik het leuk als ik binnen zit dat ik op ooghoogte iets zie. Dat wordt wat lastig, want ik heb hier niet zo'n balkonrails waar je vanalles langs kan hangen. Dus dan zouden alleen dingen op stam het goed doen. Wel een idee is wa druiven planten (die zag ik ook in het tuincentrum) dan is het in iedergeval groen. Maar ja, dan staan de takken in de schaduw, en hoe snel groeit het dan eigenlijk?
En dan de kleurstelling. Roze en paars leek mij het leukst, maar volgens mij gaat rood veel makkelijker, want daar heb je veel meer keuze in! Dus ik denk dat ik dit jaar maar eens kijk wat er allemaal gaat opkomen en dat ik wat snijd in alles wat er staat en dat ik dan volgens jaar allerlei clematissen en zo ga inslaan.
Maar wie weet verandert dat ook nog...

5 comments:

Anonymous said...

En zo blijf je lekker bezig. Je kunt in ieder geval wel je groene energie kwijt.
P.S. Ik hoop niet dat ik je beledig, maar ik vind het muziekje op je log wel irritant. :)

Liselotte said...

hahhaha, dat vinden er wel meer... het gaat er ook wel weer een keer af, als ik zin heb om er bovenop te duiken.... waarschijnlijk is het wel over een weekje weg... dus dan kun je weer veilig over mijn site surfen

Liselotte said...

ach, meteen is ook wel fijn...dus muziekje is bij deze weg!

Anna said...

muziekje weg? jammer. Hoewel ik nooit m'n boxen aan heb dus het toch nooit hoorde..

Je klinkt in je verhalen toch wel tuinierderig hoor! Je weet zelfs namen van planten en kan 'erin snijden'? Wow, ik zou niet weten hoe ik dat moet aanpakken..
Maar het wordt vast heel tropisch in je tuintje! Ik kom snel zonnen!

Liselotte said...

Hahaha, het klinkt vast beter dan dat het er echt uitziet, want als ik in de aarde zit heb ik alleen zoiets van ....Arg pissebed....ewww worm etc.
Maar ik ga nu dus voor de eenjarige dingetjes, en dan maar kijken wat er nog meer opkomt :)

Maar mijn balkonnetje staat voor je open, dus kom maar zonnen!