Jun 28, 2006

Brazilië, Argentinië, Italië....

Wie zal het worden. Mijn allergrootste favoriet is er al uit. Nederland natuurlijk, maar ook Spanje. Spanje met Raul, Villa, Casillas, Reyes en de rest...Ik had toch echt gedacht dat ze het deze keer beter zouden doen. Oh en niet te vergeten Australië, wat waren die dicht bij! Wat ongelofelijk flauw dat die goal zo laat nog gescoord werd! Ik had het Hiddink en zijn soccoroos zo ontzettend gegund om nog een ronde verder te gaan.

In plaats daarvan zitten we opgescheept met Frankrijk (Zidane, blugh) Italië (heel veel blugh), Argentinië(momenteel principieel blugh), Duitsland (ze zullen toch niet in eigen huis wereldkampioen worden, zou echt te erg voor woorden zijn, laat ze er tegen Duitsland maar snel uitgaan, 3 doelpunten tegen in 15 minuten of zo), Engeland (laat Portugal dan maar winnen, voorzover zij nog ergens komen met een team vol gele en rode kaarten), Portugal (zie hiervoor) Ukraine(ben niet zo voor deze verrassing van het toernooi) of Brazilië ...zijn die het al niet vaak genoeg geweest, en ze doen deze keer alweer niet aan het bekende sambavoetbal...
Nou, oke, kleine voorspelling:
Duitsland - Argentinie 2 - 3 ... Mijn liefde voor Buenos Aires en Patagonie laat mij over veel zaken heen stappen.
Italie - Oekraine 1 - 0 ... kiezen uit twee onmogelijkheden.
Engeland - Portugal 1 - 2 ... Portugal blijft een leuk vakantieland, het is alleen de vraag of ze het redden met zoveel geel in de achterban.
Brazilie - Frankrijk 2 - 1 Brazilië heeft gewoon mazzel dat ik een ongelofelijke hekel aan Frankrijk heb, met zijn Thierry Henry die alleen goed speelt als ik niet kijk. En ach, wie weet komen ze nog ergens tot samba voetbal, of slachten Argentinië en Brazilië elkaar af in de finale.
Kleine opmerking op het einde: Is dit niet een beetje het toernooi van de scheidsrechters?
Copyright: AFP / afp.com

No comments: