Jun 4, 2006

Marco van Basten over zijn Ajax tijd

Gisterenavond hing ik voor de tv en viel midden in een praatprogramma met Marco van Basten en zijn voetbaltijd in Nederland. En ik vond het eerlijk gezegd bijna hartverschreurend. Hij claimde zijn voetbalbeelden nooit te hebben teruggekeken, vond het redelijk moeilijk en gaf ook ergens toe dat hij vond dat hij nog echt niet klaar was met voetbal. Dat hij een van de grote had kunnen worden, een Cruijf of misschien wel beter, maar dat dat nooit duidelijk zal worden. En meest pijnlijk, hij vind dat hij een fout heeft gemaakt rondom de enkel. Toen de blessure er net was en hij toch een Europacup wedstrijd is gaan spelen. Het leek wel of hij zich afvroeg of het, als hij toen rust had genomen, het anders was gelopen. Het leuke was trouwens het Ajax van toen te zien. Ik geloof dat ik bij wijze van een handvol trainers (inclusief Van Gaal bij een andere club) van Ajax in een team samenspelend heb gezien.
Ik wist trouwens niet dat zijn enkel al aan bagger was (dat ie constant mank liep) voordat hij Ajax veliet...

2 comments:

Anonymous said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Anonymous said...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»