Jun 4, 2006

Onze Lieve Vrouwe Gasthuis - een echo van het hart

Vrijdagochtend was het weer ver, deel twee van mijn Onze Lieve Vrouwe Gasthuis experience voor het hartruisje. Het opstaan op vrijdag viel niet mee, want donderdag avond was ik wezen borrelen met collega's. En ik had van te voren bedacht dat ik om half negen uiterlijk weg zou gaan, maar uiteindelijk wandelde ik pas rond half een Eik en Linde uit. En dat zonder een normale avondmaaltijd. Dus maar even langer blijven liggen en direct vanuit huis naar het ziekenhuis gefietst.
Ik had om half tien een afspraak, maar was er al om negen uur. Moest ik eerst even uitzoeken waar ik precies heen moest (echokamer...dat vind je niet op het plattegrondje) maar oten ik het wist, kon ik snel mijn telefoontje uitzetten en naar boven wandewlen. Dit uitzoeken heeft trouwens niet meer dan vijf minuten gekost, want om vijf over negen leverde ik mijn ponspasje in (ik riep het meisje nog na dat ik pas om half tien een afspraak had, maar ik kreeg iets terug dat ze hier ook wel eens konden voorlopen) en weer vijf minuten later lag ik met ontbloot bovenlijf op de onderzoekstafel en werd ik bevestigd aan de machine en werd er een apparaat met een klodder gel op mij gedrukt.
Ik kon de gehele tijd meekijken en ik moet zeggen, die 3D afbeelding van mijn hart vond ik wat ranzig (heel anders dan zo'n klomp vlees in CSI) al dat gepomp, maar het deel waar ik de bloedstromen kon zien en de klepjes open en dicht zag flapperen was wel stoer. Ook moesten er regelmatig even geluidsopnamen gemaakt worden waar ik volgens mij een kleine onregelmatigheid zag, maar ik kan het mis hebben.
Uiteindelijk was de eindconclusie dat er geen erge gebreken zijn, er loopt geenbloed weg en de klepjes functioneren naar behoren. Ik mocht op allerlei plekken de gel weghalen en kon weer rustg ademhalen. Het is toch wel een tip om de avond ervoor niet teroken als je dat niet gewned bent, want daar word je een beetje kortademig van en dat helpt niet echt als je heel lang je adem moet inhouden.
Volgende week donderdag een laatste telefonisch consult met de einduitslag.

1 comment:

Anonymous said...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»