Jul 22, 2006

FF spuien en dan lekker vakantie houden

Het is vakantie! Heerlijk! Even twee weken helemaal niets doen. Behalve uitslapen, wat eten en met boekje rondhangen…. Hmmm. Maar voor dat ik daar mee kan beginnen, moet ik eerst nog ff wat spuien over een collega.

Deze collega heeft namelijk twee gezichten. Naar het management likken (natuurlijk doe ik dat graag, daar heb ik tijd voor etc etc) en tegen ondersteunend personeel vervolgens zeggen: ik moet ook altijd alle kutklussen doen, zij laten mij ook altijd rennen en ik moet er voor overwerken….

Die tegen iedereen zegt hoe zwaar het is, hoe moe ze is en dan allemaal complimentjes krijgt en het daarna nog in haar hoofd haalt om te zeggen dat ze zo goed is in het vissen naar complimentjes…..

Daarnaast is ze ook nooit gestresst, als we haar moeten geloven. Maar ik heb haar al een paar keer geholpen met het zoeken van papieren die ze kwijt is en die natuurlijk niet kwijt zijn, maar ze loopt zo als een kip zonder kop rond te rennen, dat ze ze in twee uur tijd al wel drie keer door haar handen laat gaan, die een maand lang iedereen heeft afgesnauwd (inclusief haar zusje).
Ook is ze goed in het opstoken met mensen. Ze tegen elkaar proberen uit te spelen. Heel irritant, maar gelukkig redelijk makkelijk door heen te prikken als de vriendschap maar goed genoeg is.

Die als jij zegt dat jij iets fout hebt gedaan, ze niet luistert en een hele stortvloed over je uitgiet (ehm, je zei toch dat zij het niet had gedaan???) en dat jij het fout hebt gedaan en niet zij (ja, idd daar begon je mee…keer op keer). Gelukkig hebben een aantal docenten deze speciale trat ook gehad.

En ze is iemand graag je kennis gebruikt als ze het nodig heeft, maar als ze het even niet nodig heeft, dan ben je betweterig en doe je net of je alles maar weet en maak je haar belachelijk.
En als je haar dan vertelt dat jij dat zat bent en je daar niet meer wil voor lenen omdat je dat niet meer trekt moet je bij alles wat je zegt een aantal voorbeelden noemen. Ik had het over mijn gevoel. En krijg jij te horen dat zij altijd aan andere moet denken maar dat men nooit aan haar denkt…. DOOS.

En als allerlaatst krijg je te horen dat je dit niet tegen iemand anders mag vertellen, want iedereen op het instituut roddelt en dat is niet gunstig voor haar (nee, dan ziet iedereen wat voor hielenlikker en schijnheil je bent) dus dat dan bij deze is afgesproken. Helemaal goed collega aan de overkant van de tafel… Ik heb het geen collega verteld, maar ik hoop dat ze jouw ware trekken thuis krijgen vanaf oktober!

Zo, en zo had ik nog wel een tijdje door kunnen gaan, over doodzwijgen en commanderen, maar dit voelt al een heel stuk beter!

2 comments:

Anonymous said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonymous said...

I like it! Good job. Go on.
»