Oct 1, 2006

Shoppen voor nieuwe werkkleding

Langzaamaan moet ik er echt aan geloven. De spijkerbroek uit de kledingcollectie (qua werk dan) en vanalles anders er nieuw in. Om daar een beginnetje mee te maken gisteren met mijn zus in het Amsterdamse afgesproken. Allereerst kopje koffie in de Bijenkorf (waar het ondanks de dolle dwaze dagen helemaal niet druk was en waar die Connie Breukhoven door de speaker liep te bleren..iedere keer als er werd omgeroepen dat het de laatste vijf minuten waren werd je blij maar vervolgens stond ze er nog minimaal 15 minuten) en na het kopje koffie op naar de kalverstraat in Amsterdam.
Allereerst Zara, Mexx, Esprit en Steps. Zara twee eenvoudige truitjes gekocht, altijd goed. Moet er binnenkort nog een keer heen om er nog twee te kopen en dan is de basis voor de winter weer gelegd. Dan Esprit, niet echt iets (kwam ook omdat de rij veel te lang was), in steps heb ik alle broeken gepast en liep uiteindelijk met de zwartwit versie van bovenstaande jurk weg (deze leek een soort ochtendjas toen ik 'm aan had) en vervolgens Mexx. Daar echt het meest stoere pak gezien....en aangehad maar helaas...broek 34 net iets te klein, broek 36 veel en veel te groot!
Heel hard gebaald en de irritatie weggegeten bij Lust (www.lustamsterdam.nl). Heerlijke clubsandwich met gerookte kip, bacon en guacamole gegeten en een vers geperst glasje juice.
Hierna naar het tweedehands winkeltje "het Spiegelbeeld" in de huidstraat (negen straatjes). Hier hebben ze voornamelijk nieuwe merkkleding maar wel een stuk goedkoper en een klein beetje tweedehands. En hier vond ik eindelijk waarvoor we in eerste instantie van huis waren gegaan...een nette broek/pantelon. Van het Italiaanse merk Rinascemento heb ik een bruin effen eenvoudig pak gekocht en eenzelfde broek in het zwart. Ik krijg nog te horen of het zwarte colbertje nog te bestellen is. Zou wel fijn zijn, want dan heb ik twee pakken waarvan ik de broeken ook los aan kan.
Hierna zijn we uit gaan puffen (na kort bezoekje aan Kitsch Kitchen) op een terrasje en daarna zijn we (San naar Apeldoorn) naar huis gegaan. Missie geslaagd!!

No comments: