Nov 12, 2006

Ice strikers en andere ijzige dingen....

Zaterdag was het dan zo ver.... Vrijdag was het voorbereidende werk al gedaan. Pompoenen opgezocht, spandoeken ingepakt en wat kleding en eten in de tas gegooid en na het werk in de trein op weg naar Apeldoorn gestapt.... In Amersfoort stapte ik bij Anna in de trein en gingen we verder.
Zaterdagochtend belachelijk vroeg opgestaan, nog even rustig gedouched, brood gesmeerd en al het eten en drinken ingepakt. Daarna door de regen gerend en in de autogestapt en richting Thialf Heerenveen gereden (nou ja, zuslief reed en Anna en ik zaten erbij en kijken er naar....). Eenmaal in Heerenveen aangekomen regende het nog steeds (surprise surprise) en moesten we flink doorlopen om niet doorweekt te raken. Meteen na binnenkomst konden we doorlopen naar het hart van Thialf. De ijsbaan . Fijn detail, we konden via de hoofdingang, dus geen kougekleum buiten, maar meteen lekker binnen.
Nou ja, geen gekoukleum, ik had het meteen redelijk koud. Zo'n dag aan de ijsbaan is toch altijd weer even slikken, vooral als je er van half negen tot kwart over zeven bent. De dag ging zonder al te veel bijzonderheden voorbij. Veel onbekenden in de B-groep (Tyler Goff, Igor Nevediev) en natuurlijk ook heel wat bekenden .... die we daar niet direct verwachtte.... Maar het werd eigenlijk pas leuk tijdens het losrijden (altijd fijn, strakke mannen in te strakke pakjes....check check dubbelcheck) Het blijft altijd fijn om te kijken naar Gerard van Velde, Mart Tuitert, Jan Bos etc etc. Even Wetten was ff slikken, die wordt met het jaar breder....vooral in de benen en billen. Ben benieuwd welke broekmaat die ondertussen heeft.. .hebben Noren een speciaal gen wat maakt dat ze enorm opzwellen?
Anyway, vervolgens werd het pas leuk tijdens de 5 kilometer...Eerst met Schneider (eeeh ja, een duitser) die het verrassend goed deed..... jammergenoeg met en redelijk goed rijdende bob...(Bob jij of Bob ik...nou in dit geval bob ik niet!!!) en een geweldige Sven Kramer. Het was wel raar om te zien dat ie 29.6 reed en Gerard Kemkers stond te gebaren dat ie harder moest en dat het net leek of ie rondjes 31.8 aan het rijden was in plaats van deze supersnelle rondjes ... heel vaag, maar heel enerverend...heb Thialf nog nooit zo uit z'n dak zien gaan, alle mensen die op de zitplekken zaten stonden op en de rest stond te springen van gekheid...wat een adrealine....wat ontzettend stoer.....wat lekker...wat heb ik die gekheid en dat schreeuwen en zo...heerlijk!!!
Na het einde vande schaatsdag verplaatste we ons, na een hereniging met Merdeka, naar pizzaria Paolo.... reuze gezellig en met z'n zessen kom je op lumineuze ideeen....zoals het inzetten van een vrouwelijke striker...zou dat niet een enorme grap zijn!! Mochten jullie er ooit meer over horen, wij waren degene met het idee!
Na het eten jammergenoeg geen drankje in de stad...had er stiekem beetje op gehoopt, want eindelijk was ik een keer niet zwak, ziek en misselijk... maar toen ik eenmaal in Groningen in bed lag (Anna en ik bleven bij Jolanda slapen)... vond ik dat ook wel weer erg prettig..... en zowas een lange dag weer ten einde.....op naar zondag!

No comments: