Nov 8, 2006

Insluiper.....

Gisterennacht schrok ik om half twee ineens wakker.... ik had oordopjes in (feestje onder mij) maar hoorde toch wat... Oordopjes uit en ik hoorde iemand praten en het leek uit de badkamer te komen.... Ik verstijfd in bed...wat te doen? Na 10 minuten de stoute schoenen aangetrokken en in een beweging uit bed gesprongen en zacht de badkamerdeur opengetrokken...niemand daar, maar begreep wel waar het geluid vandaan kwam... Want hoorde het hier, via het luchtrooster, erg duidelijk.

Dus ik terug naar de slaapkamer, snel wat extra kleding aangetrokken en via een keertje in de gordijnen naar buiten gekeken....en daar was ie.... Een man die probeerde op het muurtje te klimmen (daar telkens al vloekend en om zich heem maaiend vanaf viel) en probeerde op het dak te komen...

Dilemma...wat nu? Had ie zich buitengesloten, wilde ie inbreken (niet echt een optie want dan maak je niet zo veel herrie en zwabber je waarschijnlijk niet zo dronken heen en weer) of was ie gewoon dronken en verdwaald.... Wat ook het geval was, mijn raam openen en vragen leek mij niet echt handig (voor je het weet zit ie binnen en heb je een nog groter probleem), 112 of 0900-tuig ook niet, want dan maak je geluid en slaat ie misschien wel ruitje in en afwachten ook niet, want stel dat ie over het dak komt en dan opeens aan de voorkant naar binnen komt....

Uitkomst...heel stil in bed blijven liggen met mobiel bij de hand en hopen dat ie snel oprot...deed ie ook en al snel bleek dat ie zich waarschijlijk niet zo had buitengesloten, want het half uur daarna bleef ie bij de buurvrouw aanbellen....ruzietje?

Zou overigens niet heel verkeerd zijn, want hun bed staat tegen mijn muur aan...meer hoef ik denk ik niet te zeggen :)

2 comments:

Anna said...

Whaaah wat een verhaal!
Mega spannend, als uit een film! Wat een vago zeg.

maarja, dit moet je natuurlijk niet al te vaak hebben...

Liselotte said...

eeeeh nee, dat zou superslechtvoor mijn nachtrust zijn.....