Feb 9, 2007

WK Allround schaatsen in Heerenveen


Ik had gehoopt vroeg naar huis te gaan van het werk, maar dat zat er niet in. Een andere collega die eerst nog 1,5 uur naar huis toe moet fietsen ging snel om drie uur weg en toen moest ik dus blijven. Vervolgens werd het nog druk op het werk.... Gelukkig was er iemand die mij wilde aflossen om half zes, dus kon ik richting huis. Maar niet voordat ik Linda had opgehaald en wat boodschappen had gedaan. Gezellig hebben we samen even wat eten gemaakt en hebben we zitten kletsen met schaatsen op de achtergrond.



De 500m mannen en de 500m vrouwen heb ik ondertussen gemist. Wel hoor ik dat de race tussen Kramer en Wennemars super spannend was, en dat een van mijn persoonlijke favourieten, Tobias Schneider, onderuit ging. Beetje jammer. Helaas was Davis ook weer snel, al dan niet zo snel als misschien wel verwacht was (gelukkig).



Dan de 500m vrouwen, ook gemist.... Maar in de samenvatting was een geweldige rit van Anni Friesinger te zien en een superrit van Ireen Wust die Cindy Klassen in een direct gevecht versloeg. Heerlijk!


Dan de 5km met een goede rit van Erben, een goede rit van Wouter Olde Heuvel, een matige rit van Fabris (jippie) en een slechte rit van Chad (jammer). Dan de fabuleuze rit van Sven Kramer en goede rit van Carl Verheijen en gelukkig een slechte rit van Davis....


PS: Tobias Schneider na de 5km naar het ziekenhuis voor foto's en check up .... das niet goed.... ik hoop dat ie zich nog hersteld, want hij maakt een superseizoen mee. Gezien z'n einduitslag (veertiende) ziet het er slecht uit...


PS2: Way to go Ria!!!! netjes Davis op z'n punt zetten, het was een stomme wissel. Carl zou er toch maar eens van geschrokken zijn, of z'n arm niet "in" hebben gehouden... Davis had er gewoon uit kunnen liggen!

No comments: