Mar 4, 2007

Balkon bijna lente klaar

Nadat ik vanmorgen de badkamer had uitgesopt had ik nog energie voor het volgende klusje, het balkon lenteklaar maken. Ik had gisteren voor een vriendin een mooie rieten mand voor op het terras gekocht met daarin wat klavertje vier bollen. Voor mijzelf had ik ook wat klavertje vier bollen gekocht en wat bollen van de bloem blauw spinkruid. Allereerst heb ik de eerste laag groen van de tegels geschrobt. Ik moet dat nog een keer doen voordat alles weg is, maar dit is al een hele verbetering. Daarna heb ik wat oude planten weggegooid en de nieuwe bollen erin gestopt. Dit was nog wat lastig, want bij dat spinkruid is het niet helemaal duidelijk wat boven en wat onder is. Mocht ik over zes weken nog niets boven de aarde uit zien steken dan moet ik ze wellicht even opgraven en andersom doen. Vervolgens nog eens goed gekeken wat naar mijn zus gaat (de twee lavendels, die zijn echt te groot aan het worden) en wat naar mijn ouders (klimop, twee boompjes en de roos) (echt waar, ik ben benieuwd waar de vorige bewoners in de zomer zaten, want er zijn al drie struiken richting mijn ouders en twee heb ik er op het middenstuk gezet, zodat ik er geen last van heb). Daarna kan ik nog eens een set bloembollen planten en vervolgens kan ik in mei nog wat petunia's in een grote bak planten. Als allerlaatste moet er nog een leuk bistrotafeltje komen. Eentje waar in het vroege voorjaar viooltjes op kan zetten en in de zomer lekker aan kan tafelen ..... Mooie start van het plan voor het verdere opknappen van mijn huisje!

No comments: