Mar 23, 2007

Ticket Zuid Amerika geboekt!

Op 25 augustus is het weer zover. Dan mag ik weer richting Zuid Amerika. Mijn ticket heb ik alvast geboekt, de rest staat nog niet helemaal vast.
Op 25 augustus vlieg ik om 18.45u naar Parijs, waar ik dan om 20.00u aan kom. Ik kon eerst nog een later vlucht pakken, maar dan had ik maar een uur overstaptijd en als er dan ergens ook maar een half uurtje vertraging is, heb ik een probleem en mag ik een dag wachten.
Vervolgens vllieg ik om 23.15u naar Rio de Janeiro, waar ik vervolgens om 05.20u plaatselijke tijd aankom. Vanaf hier vlieg ik om 11.10u (weer plaatselijke tijd natuurlijk) weer verder en kom ik om 13.15u aan op de Braziliaanse kant van de Iguazu watervallen. Dan pak ik een taxi en een ruim half uur later ben ik dan weer in mijn geliefde Argentinie..... Ik schat zo in dat ik dan ook redelijk dood ben, want dan heb ik er ruim 23.30 uur reizen op zitten. En dan heb ik het nog niet over de drie uur van te voren inchecken op Schiphol en het reizen erna.
De drie dagen erna blijf ik in Iguazu. Daarna is het allemaal nog een beetje onduidelijk. Ik denk de Jesuitruines, dan door naar Jujuy voor de zoutvlaktes en een of ander woud en dan weer verder naar Tucuman voor dagje Taffi valei en dan een ruime week paardrijden en lekker bijkomen en klaarmaken voor het volgende half jaar werken.
Op 13 september ga ik dan vervolgens weer terug naarTucuman, pak daar de avondbus (vertrek 20.00u, aankomst de volgende dag 10.00u). ga douchen in een hostel, drink een kop koffie (misschien wel met tito) en pak dan de taxi naar het internationale vliegveld van Buenos Aires waar ik vervolgens om 17.20u op 14 september vertrek richting Parijs, waari k dan de 15e om 11.15u onze tijd weer aankom. Mijn volgende vliegtuig vertrekt dan om 12.45 naar Amsterdam, waar ik dan stipt om 14.00u moet aankomen. Totale reisduur (minus het Tucuman en Buenosaires deel) een krappe 16 uur .....
Vervolgens kan ik dan nog een beetje op zaterdag bijkomen, de zondag verslapen en opruimen, boodschappen doen op de maandag erna en dan op dinsdag weer werken ..... tot het eerstvolgende schaatstripje ergens in november of december.
Zodra ik meer weet over route, hotels en dergelijke, dan post ik het!

No comments: