Mar 12, 2007

Treincrash Muiderpoort: de foto's



Ik kwam thuis na een half dagje werken. Ik was tussendoor al naar huis geweest omdat ik een onrustig gevoel had .... had ik dan wellicht het gas met vlam aan laten staan? Niet dus... en ik was weer een half uur onderweg geweest. Vervolgens zou ik na het werk eigenlijk gaan sporten, maar het was weer half zes voordat ik wegkon en ik had hoofdpijn dus ben lekker naar huis gegaan. En ik lag net lekker op de bank toen ik een enorm gedonder aan hoorde komen. Eerst dacht ik nog heel even... oh das een zware goederentrein, maar vervolgens begon het hele huis te shaken en wist ik dat er een trein naast het spoor stond!
Vervolgens meteen opgesprongen, telefoon gepakt en naar buiten gesprongen. Ook meteen San gebeld, maar zodra ik die aan de lijn had weer opgehangen en 112 gebeld, de trein stond er echt naast en twintig meter erachter lag er eentje op z'n zij... Ook kwam er een enorme wolk stof voorbij. De hele omgeving was even wit.... dan weet je helemaal dat het fout is!
De trein die wat ingedeukt was zat vol met mensen, de ander leek leeg, maar ja je weet het nooit. Achteraf bleek alleen de machinist erin te zitten en die zat bekneld, maar stel je voor dat er mensen in die dubbeldekker hadden gezeten ... brrrrrr
Ruim vijf minuten later kwam de eerste politie wagen aangereden en ook de brandweer (welke om de hoek staat en dus alles minimaal gehoord moet hebben) kwam eraan. Nog eens tien minuten later (het treinverkeer aan de andere kant bleef rijden) werd de trein voor de deur ontruimd .... en kwam het gehele sirenespel echt tot leven. Vele politiewagens (tot en met de speurhonden aan toe), een aantal ambulances en een stuk of tien brandweerwagens. Nu benieuwd wat men nu gaat doen ....

No comments: