May 23, 2007

Ontsteking!

Het is weer eens zover. ik zit weer thuis met een blessure. Nu heb ik het voor elkaar te krijgen om iets in mijn enkel ontstoken te krijgen. Bijkomend nadeeltje is dat mijn achillespees daar ook loopt. Dus elke keer als de achillespees werk verricht, wordt de ontsteking weer erger. Een cirkeltje dus.

Afgelopen zaterdag had ik er al 1,5 week last van, maar zaterdag brak het echt los. Ik kon er niet meer op staan en er was een aardige zwelling ontstaan. Toch maar even naar de hulppost. Volgens deze man was ik er helemaal voor niets. Een geirriteerde panniculus. Onderzoek wees uit dat een panniculus iets is wat gezette mensen kunnen hebben, maar ik eigenlijk niet, en vooral niet in de enkel, aangezien het om vet in de buurt bij de buik gaat....klein foutje denk ik ....

Anyway, ik mag gewoon sporten (niet voetballen of zo) maar mag eigenlijk niet fietsen en trappenlopen. En woon ik nu net 4 hoog zonder lift en ga ik met de fiets naar het werk....

Nu heb ik dus een olifantenvoet die langzaamaan bruin kleurt... het verkeerde bruin. Maar de overdosisen ubriprofen zorgen er wel voor dat ik met aanzienlijk minder pijn opsta en zo toch nog kan douchen zonder misselijk te worden van de pijn en dus zonder ochtendhumeur op het werk verschijn.

En de recoverytijd? Een weekje of zes.....door het cirkeltje...

No comments: