Dec 13, 2007

Heel veel 5000m (zaterdag part one)

Zaterdag leek qua wekkertijd net een doordeweeksedag. De wekker ging vroeg. Na een korte blik uit het raam bleek mijn horloge het goed te doen. Alles donker buiten en geen verkeer op de weg. Pfff, eerst maar eens even lekker onder een warme douche. Ik voel me niet echt superuitgerust…..
Datwerd volgens mij mede veroorzaakt doordat we na een heerlijk relaxte start van de avond ruig uit onze nachtrust werden getrokken door rondhangende jeugd in de gang. Nou ja, Anna was nog wakker, ik had oordopjes in en bij mij duurde het dus even voordat ik dat storende geluid kon thuisbrengen. Na even liggen besloot ik wat actie te ondernemen en sprong in shirtje en boxer naar de deur, riep wat (ik geloof iets in de trant van bek houden en moven en klacht indienen) en wonderwel hebben ze daarna op hun tenen gelopen en gefluisterd (alleen de deur in hun tengeltjes houden was lastig).

Gisteren hadden we in het stadion wel een aankondiging gezien dat het vandaag om kwart over acht zou beginnen, maar we dachten dat om die tijd de deuren open zouden gaan. Groot was onze verbazing toen we binnenliepen en alles voor de start werd opgesteld. Surprising, de eerste start zou echt om kwart over acht zijn.

Na het uitstallen van onze spullen (pompoms, eten, paraplu, en wederom geen spandoeken… Even, Brock, Beorn en Jeremy we missen jullie!!) bednken we ons opeens dat het een heel lange ochtend gaat worden….. hoeveel ritten 5000m zullen er wel niet komen? Geheel onwetend (nog steeds te lui om de startlijst van te voren uitgebreid te bestuderen) zitten we gebiologeerd naar de 500m mannen te kijken. Blijft heerlijk al die spieren te zien spannen, de schaatsers weg te zien spurten en te zien aanzetten voor een vliegende bocht om vervolgens een paar seconde te wachten en ze dan op volle snelheid de tweede bocht uit te zien komen en op hun tandvlees en met de laatste krachten door te zien trekken naar de 500meterstreep.
Voor Nederland een goede dag met Simon Kuipers op de eerste plek…. Die mag in Erfurt weer recht terug in de A groep. De 1500m vrouwen boeit niet echt, maar uitlopend en loslopend mannelijk goed (goh, een leuke Pool, hebben we die hele ploeg beoordeeld op een blonde krullebol) die het moet doen met de bijnaam polderboy, een ranke viking en jaja, we weten dat we niet de enige zijn die fan heb hem zijn) maken veel goed. We missen nu Brock Miron ook wel extra en ik hoop echt dat zijn operatie goed is verlopen en dat ie weer helemaal hersteld! Vrijdag hebben we wel even Mike Ireland gesproken, maar die is toch net iets minder spraakzaam dan Brock…

Na het eerste stel 5000m ritten komen Madelon en Eef binnen. Die komen met het slechte nieuws dat er 40 mannen meedoen aan dit spektakel… pfff, gelukkig starten ze in kwartetten, maar dan zijn het nog steeds tien ritten!
Gelukkig blijft de afleiding voorbij lopen en even daarna komen alle mannen op het ijs…. Waar de mannen om Annette, Marianne en Annie blijven roepen, kijken wij erg blij als Mark Simon, Harvard, en Jeff op het ijs verschijnen. Je moet toch wat als je uuuuuurrreeeen aan een ijskoude baan hangt. Hihi
Deel 2 volgt snel!

No comments: