Dec 12, 2007

Thank God it's Friday!

Vrijdagochtend was heel vroeg. Bijna net een gewone werkdag, brrrr. Na een laatste bagagecheck (pompoms ja, spandoeken nee en ja voor de shaker voor fruitige shakes in de ochtend) sloot ik de deur achter mij en hopte in de trein naar Almere Centrum. Daarna de trein naar Lelystad. Terwijl ik nog niet wel en goed zat kreeg ik al een telefoontje van Anna. Ik was net halfway, maar zij was al in Lelystad. Omdat ze nog een half uur had heeft ze even Lelystad en omgeving bekeken (uitkomst van dit kleine onderzoekje… niets voor ons, te vlak en te polderachtig) terwijl ik de Metro nog even doornam voor de horoscoop en het laatste nieuws. Kwart voor tien precies was ik ook in Lelystad centrum en kon zo overstappen in de auto.

Via Lelystad Oostvaarders (insiders joke) en veel water reden we opeens langs het Haje… Heerenveen here we come… here we are…. Een paar straten verder (en wat gebrabbel van de tomtom…. Keer hier om, ga links terwijl we echt links wilde) stonden we in de straat waar we onze auto wilde parkeren en wandelde we richting Thialf. Na een korte kaartcheck werden we voor de wc doorgestuurd naar de wc in het stadion….. welke nog netjes op slot zat… dus nu weer terug richting de ingang en daar naar de wc… die was gelukkig wel open. Met lege blazen en volle tassen konden we richting onze vaste plek (nou ja soms dan) bij het hek op Zuid (geloof ik, mijn oost,west etc gevoel is niet al te sterk ontwikkeld) en konden we ons breed installeren en de Bgroep bekijken. De 500m vrouwen was al geweest maar de 500m mannen gelukkig niet. De ritten begonnen rustig, maar eindigde met veel spektakel door het starten van Bos, Wennemars en Kuipers. Vooral Kuipers reed snel en bleek aan het einde van de dag de snelste Nederlander op de 500m te zijn…..
Hierna volgden nog heel wat kwartetstarten vrouwen, maar ik geloof dat wij die voornamelijk hebben doorgebracht met heerlijk voor ons uitstaren….

Na het losrijden van alle schaatsers werd het iets drukker en rond vier uur ging de A groep van start. We stonden heerlijk zonder last van gedrang vooraan en kregen al snel smsjes dat men onze pompoms al op tv hadden gespot en dat we zoals altijd weer hingen te kletsen voor de start (sorry, dat blijft altijd grappig die starts voorzien van commentaar). Meest bijblijvende puntje was wel de start van Mika Poutela. Al was zijn tegenstander er niet heel erg van gediend…. Als blikken konden doden was Poutela niet aan gooien met tshirts toegekomen. De 500m mannen en vrouwen werd gevolgd door een herrinneringswaardige 1500m (wat ging het hard, wat waren de races spannend en wat was de winnaar toch nog onverwacht) en een superspannende 3 km vrouwen (wie had gedacht dat ik dat ooit nog zou zeggen….) met een spetterende Renate Groenewold.
Na al deze uitspattingen op het ijs was het tijd om de AH van heerenveen te vinden. Samen met Tom in de auto was het een eitje. Voor we het wisten stonden we in de AH ons karretje vol te laden (waarom is er in Heerenveen geen Adez te vinden?) en stonden we weer buiten…. Aan de verkeerde kant. Een lachsalvo verder liepen we langs de Gall&Gall weer naar buiten om vervolgens in te checken in het hotel. “Home sweet home”. Een heerlijke gezonde maaltijd verder lagen we lekker op bed met haardvuurtje aan en Bea, kids en maxima watching over us en de tv aan… op naar de zaterdag!

2 comments:

Anna said...

Wat een mooi verhaal! Beknopt maar alles zit erin. Ik lig nu al in een deuk en wacht met spanning op de volgende delen :-D

'uitkomst van dit kleine onderzoekje', fantastisch. Wat hebben we veel onderzocht he? Ik ben er nog moe van.

Liselotte said...

ja, onderzoeken en bevinden blijft onze sterke kant... wellicht nu nog wat minder kletsen als we in beeld zijn en we zijn volmaakt ,lol