Jan 12, 2008

Cafe Stevens op de Geldersekade

Afgelopen dinsdag samen met twee vriendinnen een lekker hapje gegeten bij Cafe Stevens op de Geldersekade. Voor degene die niet weten waar dat is: das Nieuwmarkt.
Na een lange dag werken (pfff ben niet echt gemaakt om bijna tien uur te werken, zonder dat ik de pauze meetel)was het lekker neerzakken aan een tafeltje op de nieuwmarkt.
Nadeel van deze toko is dat het een beetje rokerig is, maar het eten schijnt goed en goedkoop te zijn en er is veel meer ruimte dan in Het tuinfeest wat een paar huizen verderop ligt, maar erg krap zit.
Na veel getreuzel (neem ik een maaltijdsalade, neem ik de ribeye of neem ik een vegaschotel) besluit ik voor de maaltijdsalade Teryaki te gaan. Met wat frietjes on the side.
Als het op tafel verschijnt blijkt dit een bijzonder goed besluit te zijn geweest. De patatjes zijn heerlijk, de stukjes malse biefstuk met teryakisaus zijn heerlijk en de salada die eronder ligt is lekker fris! Mijn tafelgenoten genieten allebei van een heerlijke groentequiche met een heel warm geitenkaasje, gegrilde groente en een mooie vijg.
Na dit verobert te hebben zitten we lekker vol en besluiten geen toetje te nemen maar gewoon voor een kopje koffie slash thee te gaan.
Tentje is zeker een aanrader na een dagje flink shoppen of hard werken. Vooral als straks het rookverbod in gaat!

No comments: