Jan 20, 2008

Afscheid Gerard van Velde



Terwijl Annemarie en ik gisteren aan een nieuw spandoek werkte (diverse kleursamenstellingen, heel crea van ons, hahahahahahahah... als iemand zilveren sterren voor ons heeft, let us know, dan is het compleet) bereikte ons het nieuws dat Gerard van Velde afscheid zou nemen in Thialf en per direct zou stoppen.

Het zat er al wel aan te komen, maar ik hoopte dat hij nog een jaartje door zou gaan, weer terug zou komen aan de top. Al zo lang dat ik schaatsen kijk (en het mij dat nog kan herinneren) zie ik Gerard van Velde, gezien hoe hij vaak net vierde werd, hoe hij viel, hoe hij afscheid nam en uiteindelijk vernieuwd en verbeterd terug kwam en het sprinten binnen Nederland op hoog niveau bracht. Ik denk dat ik weinig schaatsers zo veel heb gegund als hem en wie een gouden medaille harder was toegewenst dan aan hem. Jammer dat hij geen mooier einde van zijn carriere heeft gehad. Maar hij was een mooie topsporter. In prestatie, woorden en lijf.... hahahaha.


Dan nog even over het toernooi. Mooi te zien dat de Nederlanders het zo goed doen. Veel mooie momenten, wat minder echt spannende momenten en hopelijk vandaag een mooi vervolg met een mooi einde met geweldige winnaars!
foto's Meijco, www.meijco.nl

No comments: