Jan 20, 2008

Moge de beste plaatsnemen in de arrenslee

Met samengeknepen billen zak ik op de bank voor de tv. Met laptopje op schoot maak ik contact met Anna om zo deze spannende schaatsdag door te komen.
Na gisteren Erben al in de studio te hebben gezien (waardoor er vervolgens niemand meer aan het woord kwam behalve Erben, errug grappig om te zien) zit vandaag mijn favo Gerard van Velde aan het woord. Fijn dat er zoveel net gestopte schaatsers aan tafel schuiven om commentaar te geven. Ik vind dat beetje inside info wel leuk. Fijn ook te horen dat Jan er neits aan kon doen.
Bij de vrouwen is het goed te zien dat Jenny Wolf er weer hard vandoor gaat. Hoewel ik het natuurlijk de Nederlanders en Anni Friesinger ok wel gun. Lastig. Jammer dat Wang heeft moeten afzeggen, maar zonder haar eigen schaatsen was het natuurlijk vanaf het begin een verloren strijd.
Na de 500m vrouwen ren ik even door het huis (ene was er uit, andere was erin en dergelijke) en zit weer precies op tijd klaar om de mannen uit de startblokken te zien gaan.
Ik begin helemaal opgetogen te raken van de ritten die ik voorbij zie komen… tot vlak voor de rit van Jan Bos…. Ik besluit weg te zappen en krijg ene paar seconde later door via de MSN dat Jan Bos is gevallen….. wat enorm kut… ik was toch wel een beetje uitgegaan van het strookje van tien jaar naar dato… en aangezien ik toen in Amerika huisde en er geen schaatsen op tv was daar, had ik het nu graag meegemaakt….
Anyway, zoals ik al zei was het goed dat Gerard in de studio zat en haarfijn de valpartij kon uitleggen. Na deze uitleg wilde ik net opstaan om ronde door het huis zoveel te maken als ik doorheb dat we in een keer met de vrouwen doorgaan. Vaag… snap geen reet meer van het dweilrooster.
Ondertussen lig ik samen met Anna dubbel over mogelijke spandoeken voor komend jaar. Na een goede medley op Yesin (de verf hebben we al) schakelen we over op onze favo Duitsers.
Als je de functies van de favo’s even wisselt zou de ultieme banner zijn …Samuel willst du meinen Feldwebel sein? Maar ja, aangezien hij Unteroffizier is,werkt dit dus niet. Jammerrrrrr… Maar weer terug naar de tekentafel. Er is tenslotte nog een jaar tijd voordat we weer ergens in Duitsland hangen. Ondertussen ontnemen de vrouwen ons de creativiteit en verlaten we deze weg en kijken we maar gewoon naar de tv en laten alles over ons heen komen…
In de laatste paar ritten van de vrouwen word ik weer wakker en kijk naar een mooie rit van Van Deutekom en Timmer en een superrit van Wust, Gerritsen, Wolf en Friesinger.
De wereldtitel is Jenny Wolf ontzettend gegund. Dat was ie vorig jaar al en nu helemaal. En dan mag volgend jaar Annette Gerritsen twee plekkies omhoog. (hahaha)
En dan naar het klapstuk van de dag. Alhoewel iets minder na de eerdere val van Bos.
Al snel komt deze Bos weer op het ijs en het stadion bezorgt mij, zo voor de tv, kippenvel. Na de rit krijg ik zo waar tranen in mijn ogen, want wat een enorm goede tijd rijdt hij. Wat is ie goed en wat was het hem gegund tien jaar naar dato, en wat een kans was dit geweest. En wat zielig dat ie zich verontschuldigd en dat het als een mokerslag bij hem inslaat. Laten we maar hopen dat het Wolfeffect hem volgend jaar treft.
De riten erna zijn weinig spannend. De dweil komt en gaat voorbij en de volgende ritten glijden voorbij. Ook de rit van Elgersma… maar dat komt omdat ik van hele veld het minst fan van hem ben. Om dan wat spanning via Schwarz en Kato op te bouwen naar de laatste paar ritten. Wat een spanning. Tot mijn grote teleurstelling redt Simon Kuipers het niet. Ik had van te voren Wotherspoon, Lee en Moon hoog staan en dat maken ze helemaal waar. Helaas voor de Nederlanders maken ze hun outsidersrol nooit waar. Hoewel het wellicht niet iedereen het er mee eens is (sorry Anna) ik vind het wel enorm stoer van Lee. Hoe je het ook went of keert, ontzettend knap dat hij zo ontzettend koel blijft. Het is de beide winnaars gegund om in de arrenslee plaats te nemen.

PS: voor de globeskaters … wat is er precies mis met Mueller… die heeft jullie favo Bokko toch altijd gesteund, en Rukke?

6 comments:

Anna said...

tsja weet je, vorig jaar verpestte hij m'n feestje ook al toen ik voor Koskela (oh yeah) was. En nu voor Jeremy en dan weer de laatste rit.. Als ik er nou aan had kunnen wennen als ie een afstand eerder ook al aan kop stond. Maar dit gaat me te snel.
En ik word ook een beetje kriegel dat iedereen hem leuk vind. Dat zal ie ook wel zijn. Maar ik voel me gewoon zielig hahaha

laat maar..

Liselotte said...

Hahahahah, ja, vorig jaar was wel jammer. Maar ik ben niet in de spandoekenmood voor hem hoor, dus zo leuk, spontaan, goed en etc is ie ook weer niet....

Anna said...

spandoekmood blijft natuurlijk de beste graadmeter voor leukheid :-)

Globeskater said...

check me blog dan heb je antwoord op de mueller vraag ;)

Liselotte said...

ok, begrijp het wel een beetje, maar wil je dan wel dat ie het boek signeert... overigens.. als hij dat tekent heeft jullie bordjestactiek hem nog neit helemaal bereikt....

Anna said...

Ik snap het ook wel. Ik vind Mueller er ook maar rare tactieken op na houden. En eng. Zo eng, dat ik nooooit meer dicht bij hem in de buurt zou willen zijn (spetters).. haha.