Jan 6, 2008

Nieuwe Nederlandse Kampioenen

Afgelopen twee dagen via de tv het NK Sprint gevolgd. Natuurlijk had ik een beetje een voorkeur voor de mensen die Nederlands Kampioen zouden worden en helemaal voor het gehele lijstje dat naar het Wk Sprint in Heerenveen zouden gaan. Ook weet je van te voren al dat er eentje daarvan gaat afvallen door omstandigheden of gewoon minder goed rijden.
Gisteren begon het al met de val van Annette Gerritsen... dat zag er zeer pijnlijk uit en was een streep door de rekening van het lijstje Nederlands Kampioen. Vervolgens deden bij de mannen Lars Elgersma en Jacques de Koning het goed en Beorn Nijenhuis en Erben Wennemars het minder goed. Domper! tegenvaller! Erg jammer.
Natuurlijk laten we de hoop, het duimen en voodoo-en niet acherwege, maar als het zo door zou gaan, dan gingen er maar twee van mijn favo's bij de mannen.. en dat zijn dan wel de mannen waarvan er tenminste eentje het altijd goed doet op grote toernooien.
In dat opzicht kwam dan ook vanmiddag een nachtmerrie aan de oppervlakte. Het is natuurlijk leuk voor die twee jongens (als een boer met kiespijn of beter, eentje die een wortelkanaalbehandeling moet krijgen) dat ze het hier zo goed doen, maar ik zie ze dat nog niet zo op het grote podium doen.... Wennemars wel (again... ik duim, voodoo en hoop nog ff door).
Bij de vrouwen niet heel veel verrassingen.... Ireen Wust ging bijna Marianne Timmer voorbij en lijkt klaar voor in ieder geval het WK Sprint en hopelijk ook het EK Allround en de laatstgenoemde is er maar weer mooi bij.
Verder dan nog iets te zeuren... tuurlijk. Ik hoop dat Gerard van Velde toch nog een jaartje doorgaat, want ik vind het zo fijn als ie meedoet en wat doet die Tim S. eigenlijk nog bij TVM...... Zo. Voor nu ff klaar er mee....

Dan even een kort vooruitzicht op het WK Sprint...
1. B. Wang
2. J Wolf (al geef ik ze allebei een 50-50 kans op de overwinning)
3. A. Friesinger OF I. Wust
Outsiders... de Canadezen en Annette Gerritsen

1. een van de Lee's
2. wellicht nog een Lee of Davis (blugh blugh maar het zou kunnen)
3. Davis (blughblugh... maar het zou zo kunnen again) of Wotherspoon
Outsiders.... Bos, Kuipers, Pekka Koskela, Jun Moon en Lobkov (laat mij toch lekker hopen)
Dit voor nu.... wellicht volgende week meer....

No comments: