Jan 5, 2008

Fascinerend.. Erben Wennemars

Afgelopen week verscheen er een berichtje in het nieuws dat Erben Wennemars een skate off gaat rijden voor het WK Allround in Berlijn. Dit samen met onder andere mark Tuitert. Verrassend. Leuk. Spannend. Niet in de laatste plaats omdat we natuurlijk neit weten hoeveel startplaatsen er uiteindelijk voor Nederland te vergeven zijn. Niet dat ik de twee nieuwelingen geen enkele kans geef... maar ik schat zo in dat er drie zich wel bij de laatste 12 of 14 zullen plaatsen.
Dan Wennemars. Waarom gaat ie toch weer allrounden, terwijl hij eerder zij dat hij dat niet ging doen. Wil TVM een geheel groene brigade richting Berlijn sturen om Nederland te vertegenwoordigen. Volledige sponsorexposure. Of komt het omdat zijn 500m erg tegenvalt dit seizoen, hij geen grote kansen ziet voor WK Sprint (schat in dat NK sprint al heel spannend wordt) en ziet hij overall meer mogelijkheden op het WK Allround of is dit de eerste echte grote stap richting de Olympische Spelen in Vancouver, Canada? Hij wil daar ten slotte goud op de teampersuit halen, en dan heeft hij minder aan een snelle 500 meter, maar is richten op de 1000 en 1500 meter veel belangrijker, en kan het rijden van een enkele 5 kilometer ook geen enkel kwaad.....
Persoonlijk gok ik op het laatste, maar andere meningen zijn natuurlijk altijd welkom. Als jullie het aandurven... hahahahahaha

1 comment:

Anna said...

Ik durf!
Ik ben er erg blij mee dat ie mee gaat doen. Sinds vorig jaar zie ik meer in Erben de allrounder als Erben de sprinter. Met focus op 1000/1500m en hier en daar een 5km.

Maar ja, als z'n 500m niet goed is, maakt ie daar ook niet de voorsprong mee op bv een Davis tijdens een allroundtoernooi. Dat is dan wel weer jammer...

Ook wordt het nog eens lastig bij de skate-off, ik gun het Oldeheuvel, Verheijen, Wennemars en Tuitert allemaal. Die rest-NLers op het EK moeten wel ff verdomd hun best doen voor die plaatsen WK, maar ook weer niet te hard, want als ze bij de eerste 6 eindigen mogen ze zelf geloof ik... En das natuurlijk niet de bedoeling, zo tof vind ik hun niet.

We zullen het zien, nu eerst het Sprintgebeuren. Ik hoop iig op Kuipers, Bos en Nijenhuis. En Erben dan ook maar. Helaas voor Van Velde (maar dat wordt toch niks meer denk ik) en Tuitert.. Als Tuitert ook de skateoff WK niet red, heeft ie een verloren seizoen..

Tot later!