Mar 17, 2008

De laatste schaatsdag van het seizoen...

Alhoewel ik het mij had voorgenomen ook over de laatste schaatsdag van het seizoen te schrijven, is het er niet van gekomen. Zaterdag was ik de hele dag op stap geweest (hmmmm, wat was de Starbucks toch weer lekker, dat is het enige nadeel als Argentinie jouw Spanje is.... geen Starbucks!) en zondagochtend hing ik vroeg samen met zuslief achter de teevee. Daarna neit echt veel zin meer en op maandag werd ik wreed uit mijn uitslaappoging gebeld met de vraag of ik naar het werk kon komen omdat er een zware onderbezetting was. En zo zat ik maandagochtend om negen uur niet een verhaaltje voo mijn site te tiken, maar had ik net de computer opgestart en zat ik klaar voor nieuwe werkweek.
Maar net als alle anderen heb ik genoten van de laatste dag, die eindelijk alles toch nog een beetje goed maakte. Bij de 1500m mannen reed Samuel Schwarz wellicht onverwacht goed en rehabiliteerde zich voor de eerder gereden 1000m. Sven verbaasd denk ik vriend en vijand door ontzettend hard te rijden en tweede te woren achter zijn directe tegenstander die eindleijk een keer terecht op het hoogste treetje beland. De pure boosheid achter het verlies van Sven Kramer vind ik prachtig. Het is tekenend dat veel mensen het niet snappen of arrogant vinden, maar ik denk dat Nederlanders - en daarmee bedoelende de nederlandse topsporter - die trekken zouden meoten tonen om succesvol te worden in welke sport of tak van iets. Shani Davis komt vlakbij - zelfde tijd als Sven Kramer- maar wordt gelukkig geen eerste.
Bij de team persuit doet Nederland wat "iedereen" verwacht en wordt eerste. Tot ieders verbazing worden Italie (ok, niet echt onverwacht) en Duitsland tweede en derde. Vooral het Duitse team verrasst emt toch een beetje een B- of wellicht C-team.
Bij de 1000m vrouwen wint Anni Friesinger met overmacht en maakt Christina Groves haar weekend en seizoen nog mooier.
Het seizoen wordt afgesloten met de 5000m vrouwen. Hier zet Sablikova de zaken na een mindere 3000m weer recht door te winnen. Samen met Clara Hughes en Kristina Groves gaat zij naar het posium en is het schaatsseizoen over. Op naar volgend jaar. Op naar de Formule1. Op naar Argentinie!

No comments: