Mar 24, 2008

Op weg naar huis...


Na een heerlijk Paasmaal in Emst (jammergenoeg zat mijn hoofd nog beetje dicht, neus was okay... vandaag is het weer precies andersom, leuk dat wisseleffect) werd ik vanmorgen in Apeldoorn wakker en hoorde wat bedompte geluiden buiten en kwam er gedempt licht binnen vallen. Terwijl ik mijn ogen langzaamaan opende zag ik dat er sneeuw op de schuinstaande ramen lag. Meteen even mijn bed uitgejumpd en uit het raam geloerd. Vervolgens gecheckt of zuslief al wakker was en even naar buiten gerend om wat foto's te maken van het laagje sneeuw.


Hierna lekker pistoletje opgewarmd en besmeerd met boter en jam en daarna richting auto gelopen om in de trein te duiken en richting het Amsterdamse te gaan.

Tot mijn verbazing zat ik in de rechtstreekste trein naar Amsterdam CS (oh ja, die rijden rond spitstijden doordeweeks) en plofte ik neer in de stiltecoupe.

Na ongeveer 10 minuten begon ik mij een beetje te ergeren aan de fams met kids in de coupe. Ik snap niet dat de NS hier meer promo aan doet. Roep het rond in de trein of op de perrons, zodat men snapt dat men gewoon stil moet zijn in die coupes. Zodat mensen lekker kunnen hangen zonder al dat gejengel aan hun kop. Op het moment dat ik het echt zat was, kwam er tot mijn verbazing een conducteur langs die actie ondernam.

Een familie kwam moppert voorbij en onder gebrabbel van "kom we gaan eerste klas zitten" liepen zij de stiltecoupe uit. Ander gezin achter mij bleef gewoon zitten en de vader leek het een goed idee om de kinderen lid voor te gaan lezen en dus kwam de conducteur terug om het nogmaals iets minder vriendelijk uit te leggen. De vader was niet murm te krijgen en bleef stug doorgaan. Was daarom best blij toen we in Amersfoort aan kwamen.

Hier naar de volgende trein gewandeld. Nog wel even de conducteur bedankt voor het in ieder geval proberen in te grijpen en nog even verder gekletst en toen verder in de sprinter richting Muiderpoort gestapt.
Onderweg nog even wat foto's vanuit de trein van omgeving Amersfoort en het Naardermeer gemaakt. Altijd leuk om te doen. Huis van mijn opa en oma, waar ik met de trein in vliegende vaart langs kom....

No comments: