Jun 7, 2008

Zwitserland vertoond Nederlands gedrag

Ik heb mij in de aanloop van het EK in het geheel niet verdiept in het gehele voetbal gebeuren totdat ik op het allerlaatste moment toch maar heb besloten met een of ander EK spel mee te doen op het werk. Niet de meest normale pool, het heet EK futures. In plaats van futures in te zetten op iets van olie of iets dergelijks doen wij het op doelpunten. Heb het spel nog niet 100% procent door, maar heb eenmaal met een collega iets ingezet en eenmaal met mijn zus (jaja, samenwerkingsverbandje tussen een bank en de belastingdienst, haha). Maar in beide gevallen dus ingezet op minder dan 74 doelpunten over het gehele toernooi.... en vanaf hier kunnen we dus bezig gaan met het gokken op hoe dit doelsaldo zich gaat ontwikkelen.
Eerste wedstrijd waaruit we gaan zien hoe het met de schatting van het aantal doelpunten zit. Aan het begin vande wedstrijd maakte ik mij zorgen of Zwitzerland zich staande zou kunnen houden tegen Tjechie. Halverwege de eerste helft en aan het begin van de tweede helft kreeg ik grote hoop voor Zwitserland. Helaas kreeg ik na drie mislukte doelpunten een beetje het gevoel of ik naar een wedstrijd van Nederland aan het kijken was. Zwitzerland was zo goed op weg, maar miste of kreeg een gele kaart onterecht toegewezen of de handsbal van de Tjechen werd niet toegewezen.... En opeens was het 1-0 voor de Tjechen. Heel jammer, en geheel niet verdiend.
Een jammerlijk begin van het toernooi .. laten we nu dus maar hopen dat dit soort fratsen van Nederland zijn overgeslagen naar Zwitserland en dat nederland frank en vrij kan spelen en winnen.

No comments: