Aug 30, 2008

Dag 12: in de bus....


29 augustus


Gisteren avond was bijzonder gezellig. Regina had in het nabijgelegen restaurantje gekookt en om negen uur (terwijl ik even aan het helpenwas met de salades maken)kwam de filmploeg binnen enschoven we allemaal aan tafel.

Nadat we de salade verobert hadden gingen we aan de bacalau... en de wijn...en nog meer bacalau(had niet veel keus, was meer van...vind je het lekker? ja? mooi, hup en nog een lading). Maar eerlijk is eerlijk, het was het beste wat ik in tijden gegeten heb, al is het eten hier niet slecht....

Terwijler nog meer wijn werd geopend liep het duitse koppel van de boot langs en zij werden door de filmploeg naar binnengetrokken om een flesjewijn mee te doen. Om half een was het bedtijd.


De ochtend viel dan ook niet helemaal mee... maar geziend e hoeveelheid wijn en het late eten was ik redelijk fris. MOcht ook wel,want ik zou de eerste bus om half elf pakken en de tweede om vier uur... en dan rond zessen aankomen in Praia Grande...


Dat deed ik ook allemaal, al bedacht ik me net op tijddat het stadje waar ik op dat moment in stond best praia grande kon zijn, anders was ik net zo hard weer meegegaan richting het vorige plaatsje.....Maar de binnenkomst was verbluffend... geheel gedachtenloos (dat is lang geleden) zat ik naar buiten te staren tot ik mij opeens realiseerde hoe prachtig het uitzicht was. Wat een enorm mooie bergketen (klinkt stom, maar hij is echt stunning). Toen ik er uit sprong begreep ik dat dat de serra´s zijn die ik de komende twee dagen ga onveiligmaken ... (kontoen nog niet weten hoe waard it de volgende dag zou blijken te zijn, haha)

Terwijl ik op het busstation (slash kiosk) om mij heen stond te kijken op zoek naar iets van een taxi stond er opeens een jongetje naast mij met een briefje met mijn naam er op.Die liep er vervolgens als en speer vandoor met mijn tasmet paspoort, en geld er in, dus had weinig andere keus dan mijnbackpack om te zwaaien en er als een haas achtetraan te gaan...

Tien minuten later zijn we klaar met over dirtroads lopen en staan wevoor een wat bouwvallig gebouw. ALs we binnenlopen valt het op dat het binnen kouder is dan buiten en de rest van de avondzit ik dan ook te blauwbekken. Ik mag toch hopen dat dieserra verdomde mooi is en met het hele backpack principe heb ik het even gehad. Give me the hiltonway!!

No comments: