Aug 22, 2008

Dag 5: Met de trein

22 augustus 2008

Donker
Als de wekker gaat is het nog donker.... brrrr....doet denken aan werk en winter. Laatste klopt natuurlijk voor hier. Als ik onder de douche vandaan kom is het ondertussen ligt en ziet het er buiten helemaal niet slecht uit. Zou de voorspelling dan toch niet kloppen?
Vooruitziend doe ik maar wel trui met capuchon aan en neem ik een jas mee voor ik (na een ontbijtje natuurlijk) de deur uit spring. Het zonnetje schijnt nog wel, maar je voelt direct dat het een stuk kouder is, brrrr.

Tuuuuuuuttuuuututtututututttttttttttttttttttut
Om precies acht uur zit ik in de trein en om kwart over acht rijdt de trein weg. Natuurlijk zit ik rechts (nummer 1) maar voorin de trein is nog een plekje vrij. Snel spring ik over en kan nu zowel links en rechts gaan zitten als het uitzicht het wenst.
In het begin niet heel veel bijzonders te zien en als het bijzondere wel komt, trekt het geheel dicht. Iedereen in de trein zit ondertussen heftig te koukleumen... alle ramen staan open en de vlarden bewolking waaien binnen....
Maar het is wel indrukwekkend. Kan mij er iets bij voorstellen hoe het er in de zomer uit moet zien. Ik zie nu al allemaal planten die het bij ons met een beetje geluk en veel goede zorgen binnen overleven, hier staan ze gewoon in het bos (of subtropisch regenwoud of hoe je het wil noemen) ... en al die kleuren, knalrood, lila, paars, roze en felgele vlinders.
plassen en ETEN!!
Na vier uur in de trein wil ik nog maar twee dingen: plassen en eten! Wat heb ik het koud!! Bij het tourismehokje haal ik nog even een plattegrond op (ok, ik teken het gastenboek ook nog even en neem ook alle foldertjes over avontuurlijk mountainbiken aan), huppel langs het kerkje en sprint bij de eerste de beste eettent naar binnen. Later blijkt dit niet heel handig, want nu zit ik buiten. Nog steeds koud en nog steeds vol op de wind. Gelukkig kennen ze hier alleen belachelijk grote porties (het komt niet zo heel goed uit op de foto, maar wat moet ik met EN friet EN rijst beide portie voor ruim 1 persoon!!) en kan ik mij beetje warm eten. Als drinken gaan er twee grote glazen versgeperst sap in... hmmmm.



Nog wat meer wandelen en even de oogjes toe
Na het eten wandel ik nog wat door het stadje. Oh, ik ben trouwens in Morretes. Ziet er leuk uit. Dit soort dingen verwacht ik nou hier. Mijn aanhoudende jetlag is verdwenen.

ALs ik dan al wandelend eindelijk het busstation heb gevonden (5 dagen vakantie, drie keer verdwaald) gaat de volgende bus pas over 1,5 uur. Ach wat, ik koop een kaartje (eindelijk een keer zonder dat het paspoortnummer en de hele ratteplan vermeld moet worden, ik ken dat nummer al bijna uit mijn hoofd) en ga beetje lopen en beetje zitten wachten.

Als ik dan om kwart voor drie de bus in wandel en ga zitten, doe ik hetzelfde als wat de gemiddelde Braziliaan in een bus doet (ook al is het maar voor 1,5 uur)... stoel in de slaapstand en ogen dicht. ZZZZZZZZZ


Als je trouwens groot fan bent van het witte volkswagen minibusje, dan is dit de streek voor jou!!! Je valt er hier echt letterlijk over.

Nou ik ga verder proberen foto´s te uploaden, maar de camera werkt niet heel erg mee...dus als er het een en ander op z´n kop staat... ik ben er echt al een uur mee bezig.....

No comments: