Oct 24, 2008

Dag 66: Naar de dierentuin...








22 oktober

Na de les de metro richting de dierentuin gepakt. Vandaag is het namelijk en mooi weer en de dierentuin is open. De toegang is maar 15,5 pesos, maar ik heb alleen honderd pesos. En dat is een probleem, want dat wil ze niet wisselen. Ik heb de twee mensen voor mij in contact zien betalen, dus ik weet dat ze het in de kassa heeft, maar zij zegt niets te hebben... zucht... Tuurlijk heb ik ook een credit card.... alsjeblieft.
Hierna loop ik de dierentuin binnen. Tot mijn verbazing zie ik dat je overal voer kunt kopen. Wat blijkt nu, een deel van het loslopende en vastzittende spul mag je voeren. Dat is nog eens een handige manier om je spul te voederen. De mensen betalen er met grif voor en jouw dieren zien er gevoederd uit. Nadeeltje is dat men ook de dieren gaan voederen die ze niet mogen voederen. Ondertussen van Tito berichtje binnengekregen dat er v anavond voetbal is. Hij gaat neit, maar vriend wel. Probeer terug te sms-en maar tegoed is op. Nieuwe al gehaald, maar geen idee hoe op te laden, dat hele verhaaltje gaat me in het spaans net iets te snel. Gelukkig lopen er heel veel meiden rond in de dierentuin die een beetje saai voor zich uit zitten te kijken terwijl ze toezicht houden.... eentje wil er vast wel voor zorgen dat mijn tegoed aangevuld wordt... en inderdaad. Heel handig en heel erg bedankt!

hierna wandel ik weer verder. Het reptielen en oerwoudgebeuren sla ik over. Ken ik ondertussen wel en heb geen zin nogmaals kleine bedragen (5 pesos) met creditcard te moeten betalen. Genietend van het weer (ze hebben hier wel gemeen buitende motachtige vliegjes) en mijn 7upje met een of andere smaaktwist kijk ik naar alle dieren en gebouwen.

Maar na anderhalf uur heb ik het wel gehad en sla ik bij de dierentuin rechtsaf en wandel richting huis. Toch even vragen hoe het zit met die wedstrijd. Je hebt namelijk twee grote rivalen Boca (lieveling van alle buitenlanders en de club van Maradonna, gelegen in het toerisitsche boca... alleen die straat dan, de rest is te gevaarlijk voor toeristen) en River. Boca staat momenteel vijfde, maar river enalaatste en zit net zoals het nationale team in een grote malaise. En aangezien ze net drie dagen geleden ten onder zijn gegaan tegen Boca is het de verwachting dat er weinig mensen naar de wedstrijd komen. Besluit dan maar neit te gaan. En achteraf maar goed ook. Als ik even op tv langszap is het stadion bijna leeg en gaat river wederom kansloos ten onder tegen een of andere mexicaans team.




In plaats van naar River wandel ik naar DHL om mijn contract op te sturen. Ruim 62 dollar later krijg ik bericht dat het contract maandag (huh, het is nu woensdag) aankomt. Niet echt wat je noemt een snelle service voor dat geld. Maar ja, het is nu eenmaal 10.000 kilometer.




morgen weer een dagje relaxen en dan vrijdag weer op pad voor nieuwe avonturen in de stad en omgeving.




No comments: