Oct 26, 2008

Dag 68: Reserva Ecologica Costanera Sur

24 oktober

Vandaag schijnt het zonnetje wederom en besluit ik naar het reserva te wandelen. Dat ligt achter de diques en is een waar hardlopersparadijs. Maar ook voor de wandelaar is het prima. Je kan diverse routes nemen, en ik neem degene waar 2,5 voor aangegeven wordt. Paar kilometer kan geen kwaad en ik heb voldoende water bij me en nu nog even een verkoelend ijsje bij de hand.

Vanaf het park heb je ene leuk uitzicht op Buenos Aires (een deel van de skyline, deze zie je ook vanuit Colonia) en zie je vooral veel groen en adem je schone lucht in. En je ziet de Rio de la Plata. Niet iets wat je in veel delen van Buenos Aires kan zeggen.


En ik zie mijn eerste leguaan live en een kolibri. Denk ik, het is in iedere geval een vogeltje wat ongeveer net zo groot is als mijn vinger en heel gekleurd. En ik zie heel veel schaars geklede mensen hardlopen. Over het algemeen net iets minder interessant......

Na twee ruime uurtjes wandelen en om mij heen kijken beland ik dan toch weer bij het beginpunt (Dique 3) en val ik neer voor een goed kopje capuchino. Zlefs boven de nederlandse prijs, want dit is natuurlijk hip en duur Buenos Aires, maar wel even lekker en verkwikkend (ten aanzien van de caffeine) en dat geeft de burger de moed om de Subte in te duiken....

1 comment:

Anonymous said...

Wat een poepig vogeltje zeg! Die varaan hoeft niet zo van mij ;-).