Oct 30, 2008

Dag 73: C.A. River Plate



29 oktober 2008

Na de les ontvang ik een berichtje van Tito dat er vanmiddag voetbal is. Hij moet tot laat werken, maar ik zou er best heen kunnen. Hmmm ja, inderdaad. Ik eet even snel en ga even online om wat bij te kletsen en ga vervolgens mijn spullen thuis dumpen en spring in een taxi.



In de taxi valt te man bijna weer uit zijn taxi als ik zeg dat ik graag naar het riverstadion wil. Of ik loco ben.... een meisje, toerist alleen naar een voetbal wedstrijd. Ehm ja, waarom niet.... Volgens mij valt dat best mee, maar hij blijft het volhouden.


Vier straten voor het stadion is de gehele buurt afgezet en word ik uit de taxi gezet. Vuier straten rechtdoor lopen. Kan ik....


Terwijl ik wandel kijk ik even om mij heen om te zien wat er samen met mij oploopt naar de wedstrijd. Aangezien ze zwart rood aanhebben is dat in ieder geval de tegenpartij (newels of zoiets) en ze hebben voornamelijk matjes en een afgetraind lichaam en bier in het handje.... hmmmm...


Stukje verder loop ik tegen een cordon politieagenten met een bijzonder groot kaliber pistool in hun handjes op.... Ehhhh, waar kan ik een kaartje kopen? Ik word een stukej verder gestuurd..... ah kaartjes 24 pesos... das goed te doen. Als ik voor de zekerheid aan het loket vraag of d it kaartjes voor de river kant zijn is het antwoord nee.... voor de tegenpartij, bovenste vak... korte zijde... doe maar niet, das de hardcorekant en heb gezien wat daar in rondwandeld... Dus sdan uitvinden waar ik wel een kaartje voor River kan vinden....


Twee politiegroepen verder sta ik voor een afzetting... aan de andere kant is de riverkant.... Mooi, maar ja hoe kom je daar. Politieagent weet te vertellen dat River kaartjes heeeeeeel erg duur zijn, maar dat ie me wel kan helpen. Vervolgens haalt hij iemand die mij meeneemt naar de andere kant (zonder kaartje mocht ik er niet door) en vertelt dat het kaartje 150 pesos is.... (later hoor ik dat een seizoenskaart 100 pesos is en dat tito die bij zich had terwijl ie twee blokken van mijn school afzit.... GRRRRRRRRR).

Anyway, ik word voor mijn poort afgezet en wandel verder. Eenmaal op mijn plek kijk ik naar het staartje van de tweede helft van het tweede team (wat echt aan de lopende band scoort, ongelofelijk) en kijk wat rond.

Als ik mij net op mijn bankje neernestel voor de eiƧchte wedstrijd wordt er meteen door river gescoort... lijkt een vooraankondiging, maar dat is dan ook meteen de enige die ze scoren.... De tegenpartij doet dat ook nog een keer, maar daar hoor je verder helemaal neits van in het stdion. Behalve de fans dan, maar ja de fans maken hier altijd wel herrie ... das altijd wel fijn om naar te kijken en te luisteren. De teams gaan redelijk gelijk op, met wat meer balbezit en kansen voor River, maar scooren gebeurt dus niet echt.

Iedereen blijft netjes van mij af, maar zit dan ook in het familievak en alles blijft rustig. Na de wedstrijd gaat eerst de tegenpartij naar huis en vervolgens de fanatieke kant van River. Als vervolgens ons politiecordon blijft staan wordt het wel een beetje onrustig, maar tot meer dan wat gedrang komt het niet. Vervolgens wandel ik in 35 minuutjes naar huis, eet wat en klets met Tito na over voetbal (grappig hoe nonfans van maradonna opeens fan kunnen worden nu hij bondscoach is en Argentinie terug aan de top moet brengen), zijn studie in Italie en dergelijke...

nu snel naar de les

Beso




1 comment:

Anonymous said...

Distribute promotional products Or Should your efficiency presents
t-shirts, Compact disks, course texts, a few other the
person supply you want to keep these things at a bazaar. Pre-brewing pre-moistening.
Understand, it's actually Paraty hand bag that can be said since your fresh understand it company from the Chloe. harsh species could papers cold coffee / espresso, iced latte in addition mocha. To relax and play check the internet pages give the item.

Here is my web page :: coffeemakersnow.Com