Oct 28, 2008

Dag 71: Naar de argentijnse kapper

27 oktober

vanmorgen allereerst naar LAN airlines gegaan om mijn tickets te boeken. Was snel gedaan en voor twee tickets van Buenos Aires naar Bariloche en twee tickets van Ushuaia naar Buenos Aires betaal ik 2600 pesos. Vervolgens naar Aerolinas gegaan (Argentijnse luchtmaatschappij met een slechte reputatie door de vele stakingen en grote vertragingen) voor twee tickets van Bariloche naar El Calafate.... 25oo pesos. Dat is duur! Maar ja ze zijn dan ook de enige die op dit stuk vliegen, en met de bus is het 2 dagen rijden en op een planning van 16 dagen is dat wat veel.
Daarna Santa Fe afgestruind langs wat winkels. Even een neplerentas aangeschaft (de mijne valt uitelkaar en de perfecte leren nog niet gevonden) en een cd van Ting Tings gekocht (klonk wel grappig) Verder nog maar even niets. Eerst maar kijken hoe vol die tas nu eigenlijk zit.
Aan het einde van het interessante deel de metro naar huis gepakt en naar de kapper gewandeld. Had wat voeten in de aarde, want ga maar eens in het Spaans uitleggen dat men het in Nederland met een soort van mesje doet. Lukte dus ook neit helemal. Eerst maar haar laten wassen..... Duurt ruim 10 minuten en op zich wel fijn, alleen dat die jongen ook met zijn gewicht op de wsbak hing, die weer op mijn nek steunde... Daarna mijzelf aan de knipbeurt overgegeven. Uiteindelijk heeft ie er geen ruime centimeter afgehaald, maar meer een kwart centimeter... maar hij was bijzonder tevreden. Ik had het er wel een beetje mee gehad.
Vervolgens ging hij mijn haar drogen... zonder enig product erin. Had hem ook wel kunnen vertellen dat dat zonder producten echt niet in model ging blijven, maar ja, woordje foam kende hij niet en ik het spaanse ook niet. Dus maar geduldig blijven zitten en kijken hoe iemand een half uur (echt waar) aan je haar zit te prutsen. Heb me dus uiteindelijk wel vermaakt. Maar toch maar niet nog een keer.
Vanavond krijg ik een uur durende massage voor 60 pesos... ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
nu SPaans. tot later!!
PS: hij vond mijn kapper in nederland wel erg goed.... zo goed geknipt... hij kon gewoon haar werk volgen....

2 comments:

Martijn said...

Als je haar maar goed zit! :)

Leuke blog!

Anonymous said...

Haha, zullen ze in Nederland leuk vinden om te horen. Ben benieuwd of Petra net zo blij is als hij ;-).