Nov 10, 2008

Dag 81 en 82: Niet al te veel ijs vandaag

7 en 8 november

Vanmorgen vroeg opgestaan want we moeten op tijd klaar staan. Er is geen ontbijt, maar ik kan wel een lunchbox ophalen en die zit vol zat om als ontbijt en lunch te dienen. En vooordat ik daar aan begin eet ik wel een energiebar. Terwijl ik die oppeuzel krijg ik op eens het gevoel dat ik Esther uit de badkamer meot slepen en de badkamer even voor mijzelf moet innemen... Dat valt niet goed.... Is het ook niet ,want daarna doe ik het nog drie keer.
Lichtelijk scheel stap ik de bus in en blijf heel stil zitten. Zodra we er anderhalf uur later weer uit mogen stappen rol ik er bijzonder voorzichtig uit, maar het mag niet baten. Sterretjes overal. Ik loop nog even mee naar het plattegrondje van de Perito Mereno, loop nog even mee naar de eerste twee balkonnen om wat ijs naar beneden te zien donderen, maar krijg dan echt warte vlekken voor mijn ogen en begin te hyperventileren... Joy, zit je dan een kilometer van de hut af.... Al struikelend loop ik weer naar boven en Esther gaat op zoek naar de gids. Die vindt e gelukkig redelijk snel en ik word naar een bus gewandeld waar ik mag gaan liggen en die om drie uur vertrekt (het is dan nog geen half twaalf). Terwijl de rest van de groep geniet van het uitzicht op de perito lig ik te klappertanden van de beroerdheid, en terwijl zij op de gletjser lopen en van een prachtig uiticht en een whiskey met gletsjer ijsgenieten ben ik op weg naar het hostel en mijn bed.
Rest van de dag doe ik zoals je wel kunt bedenken helemaal niets meer.
Dag erna overigens ook niet. Nog steeds misselijk en niet heel erg bewegelijk.Ik blijf de hele dag in bed en sluit af met een soepje. Na het soepje informeren we nog even of we nu al met de credit card kunnen betalen. Waarop blijkt dat dat niet kan. Nu hebben we het op twee verschillende dagen gevraagd terwijl we saampjes stonden, dus we wete nzeker dat we niet gek zijn en dat ons echt tot minimaal twee keer toe is gezegd dat het kan, maar er blijkt helemaal nie zo'n apparaat te zijn. Vaag... en lichtelijk geirriteerd gan we de kou in om te pinnen om te kunnen betalen. Hier blijkt dat de helft van de toeristen opeens geen geld meer kan opnemen, maar ik gelukkig wel en kunnen we dus alsnog betalen.

No comments: