Nov 28, 2008

Dag 96: Sao Paulo... slow goodbye en wilde taxirit

22 november

Vanmorgen redelijk vroeg wakker geworden. Heb nog een uurtje of wat lekker lopen hoesten en ben dan ook neit helemaal uitgerust. Ik begin na een lekkere douche met even wat spullen te herpakken, wil toch liever precies op de 20 kilo uitkomen zodat men nog niet nog een keer naar mijn koffer gaat kijken.

Als dit gelukt is ga ik naar het ontbijt en herinner mij meteen weer wat het goede van Brazilie is, een lekker ontbijt met heerlijk veel fruit en brede keuze uit broodjes (allemaal met kaas en zo) en cakejes en zo. Na veel te veel ontbijt ga ik uitckecken en wndel wat rond in de omgeving voordat ik ik besloten heb het wel gezien te hebben (na nog een heerlijke lunch in het kilorestaurant) en vraag een kaart aan voor het dakterras en ga heerlijk in eht zonnetje zitten. Als ik een uurtje later weer voor mij uitkijk zie ik grote regenwolken boven de sad samenpakken en een kwartiertje later vallen er bij mij ook grote druppels. Half uurtje later is het weer droog, maar dan is het voor mij ook tijd om mijn spulletjes te pakken en weer richting het vliegveld ga.

De taxirit die volgt is een beleving op zich. Ik raak tijdens wat gooi en kwakwerk op de snelweg twee nagels kwijt. Deze man heeft echt nooit een rijexamen gedaan en de soep en sommige andere auto's komen soms heel dichtbij en gelukkig reageren een aantal mensen op de snelweg bijzonder attent door boven op de rem te gaan staan om mijn taxi gewoon ergens van baan te laten wisselen.
Een half uur later haal ik gerust adem en mag ik wederom inchecken. Deze keer wandel ik overal snel doorheen, maar moeten de sifones wel even het daglicht zien bij de douane.
Bij Swiss air stap ik snel in het vliegtuig en wederom starten we net iets eerder dan geplan, maar nu 5 minuutjes. Tot mijn verbazing is de gehele crew van Swiss, op een mevrouw na, die is van Lufthansa.

Na wat eten en Get Smart en Mama mia is het meer dan midden in de nacht nederlandse tijd en val ik in een diepe slaap.

No comments: